een maagband heeft er iemand ervaring mee en helpt het om af te vallen?

ik heb overgewicht en overweeg een maagband.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn een paar operatieve manieren om af te vallen. Dat hangt af van je bmi en van je eetpatroon, voor zover ik weet. Ook je lichamelijke conditie zal wel meespelen. Het is heel ingewikkeld, je komt er echt niet zomaar aan.
Ik heb een startpagina gevonden, waar je waarschijnlijk wel kunt vinden wat je zoekt. Lees ook eens wat blogs van mensen die het al gedaan hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doordat men de maag gaat dichtknijpen met een ring kan men vanzelfsprekend geen grote hoeveelheden voedsel in één keer verwerken. Meestal eten patiënten met een maagring meerdere keren per dag kleine hoeveelheden voedsel. Houd er dus rekening mee dat op restaurant gaan niet meer zo vanzelfsprekend is. Ook in een keer een portie biefstuk met frietjes eten zal niet meer mogelijk zijn.

Helaas betekent minder eten niet altijd gezonder eten. Sommige mensen met een maagband eten wel degelijk minder, maar hun maaltijden bestaan vaak uit snoep of ongezond eten. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Net zoals bij een dieet moet je gedisciplineerd met voeding kunnen omgaan, anders heeft de maagband weinig effect.
fremar
13 jaar geleden
Ik ben 3aug jl geopereerd, een gastric bypass. Vroeger at ik gedurende de hele dag snoepjes en koekjes, daarom is in mijn geval voor een gastric bypass gekozen. Zou je bij elke maaltijd heel veel eten (bijv 4 borden boerekool) dan zou een maagband voldoende van nut zijn. Want dat gaat niet snel langs het bandje op, snoepjes en koekjes wel, en dan ga je dus het doel voorbij.
Voor ik in aanmerking kwam voor de GBP ben ik eerst oa bij de dietist, psycholoog en maag-lever-darm arts geweest. Daarna een gesprek met de chirurg en toen op de wachtlijst. In Arnhem is de wachtlijst een jaar.

Toegevoegd na 54 seconden:
de wachtlijst is natuurlijk geen jaar maar de wachttijd wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zomaar een hulpmiddel bij het afvallen.

Het is een serieuze operatie, waarvoor strikte voorwaarden zijn.
En strenge leefregels.