Komen de oude en de nieuwe zaadcellen bij elkaar in de teelbal of worden ze eerder in volgorde van leeftijd geëjaculeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De aanmaak van de zaadcellen gebeurt in de zaadballen. Daarna gaan de zaadcellen naar de bijbal. Vervolgens worden ze in het laatste gedeelte van de zaadleider opgeslagen.

Bij een zaadlozing worden deze opgeslagen zaadcellen door de plasbuis naar buiten gestuwd. Onderweg voegen de zaadvloeistofblaasjes en de prostaat vloeistof aan de zaadcellen toe.

Tussen de aanmaak van zaadcellen en het tijdstip dat zij bij de zaadlozing naar buiten komen zitten twee tot drie maanden.

Dus de nieuwe komen niet direct bij de oude zaadcellen als je regelmatig een ejaculatie hebt.

Toegevoegd na 55 seconden:
Dit beantwoordt denk ik ook direct je andere vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de oude zaadcellenplas je na een hele lang tijd uit.
dat maakt paats voor de nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zaadcellen weten van elkaar niet hoe oud ze zijn
dus komen ze met elkaar naar buiten
iedere 3 dagen worden de zaadcellen vernieuwd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien ze in hetzelfde reservoir terechtkomen zou het inderdaad niet mogelijk zijn dat ze in volgorde van aanmaak eruit komen. Maar ik heb ergens gehoord dat de oudere het eerst worden afgebroken, dus veronderstel ik dat er afzonderlijke compartimenten bestaan waarnaar de zaadcellen verhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou ook kunnen
Bijballen liggen schuin boven op de teelballen. Deze bestaat uit talrijke buisjes, een deel scheid rijpings stoffen af. In de periode dat zaadcellen door deze buisjes verplaatst worden zijn ze rijp. Daarna worden ze opgeslagen in een ander deel van de bijbal. Oude zaadcellen worden afgebroken. Door de zure omgeving en gebrek aan zuurstof zijn de zaadcellen onbeweeglijk. Bij een zaadlozing worden ze door spierweefsel uit de bijbal gedreven.

Zoals hierboven te lezen staat,worden de oude cellen afgebroken.