waarom is de rechterhoek van het bureau prettiger kijken op het computerbeeldscherm dan rechts?

ik heb zonet mijn beeldscherm op de rechterhoek van mijn bureau gezet. ik het scherm staat dus ong 45 graden schuin. dit om ruimte te besparen op het bureaublad. ik vind dit niet prettig kijken. maar aan de linkerkant (ook de in de hoek/ 45 graden) kijk het wel prettig. waarom?

NB ik heb het beeldscherm aan de rechterkant staan omdat ik het scherm dan kan draaien en bijv uitzendinggemist vanaf de bank kan zien. vanaf de linkerkant word de kijkafstand te groot.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie het nu pas:

waarom is de LINKERHOEK van het bureau prettiger kijken op het computerbeeldscherm dan rechts

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat zou aan je ogen kunnen liggen. Persoonlijk kijk ik ook liever naar links, maar dat komt omdat mijn oogspieren niet allemaal even sterk zijn.

Wellicht heb je nadrukkelijk beter ontwikkelde spieren aan de rechterkan van je lichaam, waardoor wegdraaien van rechts minder moeite kost.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100