Als je diarree hebt en je wast daarna gewoon goed je handen, kan je toch gewoon weer mensen een hand geven etc ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Zolang je ook zeep gebruikt bij het handen wassen en je handen grondig schoonmaakt, mag het geen probleem zijn.
13 jaar geleden
ja dat kan. Maar moet dan wel echt grondig gewassen zijn, hetzelfde als gewoonlijk als je normale ontlasting hebt. behalve als je aarsmaden hebt daarmee kan je andere besmetten. buikgriep natuurlijk ook maar niet via de handen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat je niet over je handen gaat fludderen en wel toilet papier gebruikt om schoon te vegen..
dan is er toch niets aan de hand..
je moet altijd je handen na gebruik van het toilet wassen zelfs na een plas. dus kan het geen kwaad..
je kan dan mensen gewoon een hand geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed ontsmetten dan kun je gewoon een hand geven hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handen wassen doet eigenlijk niet zo gek veel. Een groot deel van de vieze stoffen krijg je niet weg als je gewoon even je handen met zeep wast. Om het echt weg te krijgen, zou je je handen echt minuten lang moeten wassen, of met antibacteriële zeep.
Overigens lijkt het erop dat het ook uitmaakt of je je handen afdroogt na het wassen, dat verwijdert ook weer een deel van de bacteriën.