zijn er goede behandelingen voor een verkrampte spier?

niet op een klein oppervlak,maar over de gehele lengte van het lichaam

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

een (op de westerse geneeskunde georienteerde) behandeling zou kunnen zijn;
#spierontspanners (medicatie)
#massage met als doel stimulatie van doorbloeding
#specifieke rektechnieken met als doel ontspanning / verlenging van de spier
#deactiveren van zogenaamde drukpunten (triggerpoints) in de spier

Bovenstaande zijn vaak enkel gericht op de symptomen, en niet zo zeer de oorzaak. Dus is het zinvol om te onderzoeken waar de verkramping eventueel vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben geboren met o.a diverse te korte spieren,heb zo'n 7 jaar fysio gehad als kind, was heel goed voor me maar helaas blijft deze maar verkrampen. ik vond jouw antwoord weloverwogen en niet zomaar iets,bedankt

Andere antwoorden (7)

Warmte lijkt me een goede behandeling, maar je kunt beter naar een fysiotherapeut gaan, die kan constateren wat de oorzaak is en heeft dar waarschijnlijk een passende behandeling voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook weleens last van een verkrampte spier,als m'n man in de buurt is mag hij masseren, soms met arnica.
er zijn ook goede masseurs, of bij een voetreflex specialist of reiki, maar soms kun je het masseren ook zelf doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zijn goede behandelingen voor ja ,,
je kan het zowat maseren enzo,,
maar je kan ook naar sluis gaan,,
daar is een speciale dokter die je medicatie voor schrijft,
deze medicatie help enorm goed bij mij ik heb minder last van krampen,
je kan calcicaps pakken maar zou niet aanraden zonder voorschrift
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wordt kramp veroorzaakt door te weinig vocht in je lichaam. Veel water drinken kan dan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spier gebruiken, proberen te rekken, maar niet overbelasten.
Zwemmen is altijd goed.
Fietsen ook, als het in je heupen zit.
Maar zelf houd ik het op mijn roeimachientje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg laatst via goeie vraag het advies om Magnesium te slikken. Had door heel mijn lichaam pijn in mijn spieren en krampen. Dit heb ik gedaan. Ik merkte na een paar uur al verlichting. Inmiddels gebruik ik het een aantal weken en kan ik zeggen dat het bij mij goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn daar zalfjes voor.