Waardoor ontstaat hoogtevrees?

Ik was vanmorgen bij mijn schoonzus die een op de 5e verdieping een appartement heeft gekregen, ik stond op haar balkon, en alles op de grond begon te draaien, ik heb er in het verleden nooit last van gehad.. hoe krijg je het?
gaat het wel weer weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hoogtevrees is een onbehaaglijk en duizelig gevoel dat sommige mensen hebben als zij zich op zekere hoogte bevinden. Dit gevoel kan zich ook voordoen als men zich voorstelt op zekere hoogte te zijn.

Hoogtevrees ontstaat wanneer iemand naar beneden kijkt en zich gelijktijdig afvraagd hoe het is om omlaag te vallen. Het lichaam reageert extreem heftig op de combinatie van het zicht met deze gedachte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Echte hoogtevrees krijg je meestal doordat je een ervaring hebt, waardoor hoogtes eng worden.
Het kan ook aangeboren zijn(of zoiets).

Als je er nog nooit eerder last van hebt gehad, kan je het ook krijgen door dat je bang bent om de controle te verliezen of iets in die trant.
Je kan er last van blijven houden, maar je kan het ook af en toe hebben.