kan tegen de groeirichting in scheren kwaad?

hoorde ooit dat dat niet goed is, maar het scheert het gladst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

mij is destijds geleerd: huid warm maken met warm water, scheerschuim erop dan met de groeirichting mee scheren, opnieuw scheerschuim erop en dan tegen de groeirichting in scheren. Dat geeft het beste resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je scheert zo de haren dieper weg, met als gevolg dat je sneller ingegorieide haren hebt. Ook snij je sneller je huid kapot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik geen last van ingegroeide haren met tegen de richting in scheren (dubbel mesje), een alternatief is haaks op de richting nascheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt last krijgen van ingegroeide haartjes, wat sommige mensen al vertelden, maar flink scrubben kan hier goed tegen helpen.
Zelf heb ik een scrubhandschoen die ik elke keer gebruik tijdens het douchen. Flink scrubben met draaiende bewegingen.
Als het voor je benen is, kun je een handschoen als op het plaatje halen. Mocht het voor je gezicht zijn, dan kun je beter een speciale gezichtsscrub handschoen halen.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Ik scheer mij al jaren met driedubbele scheermesjes .
En het gaat nog altijd perfect . geen ingegroeide haartjes .
Nergens last van .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik scheer me om de dag, i.v.m. kwetsbare huid. geen gel, schuim, maar scheerolie, bevalt prima! Huid nar maken ( koud,maakt dat de haartjes rechtop blijven staan )en scheer in alle richtingen. Na het scheren wassen met Hibiscrub.
Prima resultaat.