mijn zoon van 18 blowt tegen de klippen aan omhoog...wat nu????

wat doe ik eraan??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Laat hem kostgeld betalen zodat hij minder geld overhoudt om te gaan blowen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Weinig tot niks, hij is volwassen en kan doen en laten wat hij wil, het is uit jouw handen helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang een kind nog bij je in huis woont heeft een ouder toch wel wat te zeggen lijkt me. Laat het inderdaad kostgeld betalen, goeie tip! Of laat hem de consequenties inzien door 'toevallig' een programma over drugsverslaafden op tv aan te hebben. Verder is het een lastige kwestie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er tegenin gaan of boos om worden zou ik niet doen meestal is dit de verkeerde reactie en blowen ze nog méér.Ik hoop dat u een goede "band" hebt met uw zoon zodat u er veel kunt over praten en ook kunt aangeven dat je u zorgen maakt over zijn blowen je liever had dat hij er mee stopte (maar zonder dat je er hem toe dwingt).Helaas heeft hij de leeftijd bereikt waarop je er niets kunt tegen doen je moet het mij niet vertellen weet er alles van.Hoop dat het bij blowen blijft.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wie is er uiteindelijk de baas bij jou thuis? Als je zoon iedere dag straalbezopen zou zijn dan zou je er toch ook iets van zeggen? Hou het in eerste instantie bij jezelf en wat jij acceptabel vindt en wees daar duidelijk over tegen je zoon. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hem het huis niet uit wilt zetten maar je mag best eisen stellen aan zijn gedrag. Maak hem duidelijk dat je geen probleem hebt met een enkele joint maar dat het daarbij moet blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal hem waarschuwen nu is hij 18 ik zou zeggen niet meer blown als hij toch nog dat doet moet je zeggen als ik je nog een keer zie blown of betrap dan moet je weg van mijn huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negen van de tien personen die (veel) blowen, gaan uiteindelijk vanzelf minderen. Het is een fase die veelal vanzelf over gaat. Ik zou wel degelijk er iets van zeggen wanneer je het dwars zit. Ten eerste is het jouw huis, jij bepaalt de regels, ten tweede, het is jouw zoon!! Het lijkt mij dat je als ouder recht hebt om te laten weten wat je ervan vind! Wie weet helpt het de fase wat te verkorten... Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf zou ik mezelf heel goed laten voor lichten over de voor en nadelen van het blowen, dit kan je op internet doen. Dit aan hem voorleggen opdat hij weet wat voor consequenties eraan vastzitten. Dan zou ik stellen dat je niet wilt dat hij nog verder gaat met deze verslaving, zeker in jouw eigen huis niet.

Stel hem de vraag waarom hij dit doet, misschien kan je hem daarmee helpen. Leg hem uit dat het niet goed is wat hij doet, het lijkt mij vluchten van bepaalde waarheden (feiten).

Wees er snel bij, probeer hem te laten inzien dat dit niet de manier is om problemen te onderdrukken of anders dat het niet DE vorm moet zijn van genot (er zijn andere alternatieven).

Probeer eens te dreigen met huisuitzetting en kijk hoe hij hierop reageert. Ga iig praten met deze jongen want hij heeft een probleem. Nu kan je hem mijns inziens nog helpen, dalijk is het te laat.

Ga vastbesloten te werk! Laat je voorlichten, kom je er niet uit ga dan hulp zoeken bij een professional.

Hij heeft nog een heel leven voor zich, laat hem inzien dat dit niet de weg is.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wens je allereerst veel sterkte, want het lijkt me moeilijk.

Hierbij een paar links waarmee je misschien wat verder komt. Je bent beslist niet de enige ouder die raad zoekt.

- http://www.cannabisdebaas.nl/En-zij-dan-/Uw-kinderen.aspx Informatie, links, een chat.

- http://www.tactus.nl/index.cfm?pid=31 informatie voor ouders van een kind met verslavingsproblemen. Tips, advies, herkenbare verhalen van andere ouders en mogelijkheden voor hulp en ondersteuning aan ouders.

- http://www.dievanmij.nl/puberteit/Help-mijn-kind-blowt.html Informatie en adressen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees duidelijk. Blowen wordt niet getolereerd of meer dan 1 per dag niet, of net wat jij een grens vind.
Houd hij zich hier niet aan, dan is daar het gat van de deur. Als hij bij jou woont moet hij zich aanpassen aan jouw regels.

Hier (drie zoons 12 ,15, 18) weten ze allang dat blowen betekend, het huis verlaten, ben daar altijd duidelijk over geweest.

Natuurlijk zet ik ze niet op straat, maar dat hoeven ze niet te weten, als ze zichzelf verstandig genoeg vinden om te gaan blowen, dan moeten ze maar zelfstandig genoeg zijn om zonder de hulp van hun moeder onderdak te vinden en voor zichzelf te zorgen.
Klinkt hard, maar heb ervaringen genoeg gehad met mijn stiefzoons die ook zo "gezellig" blowden en "ach een blowtje kan geen kwaad" enz.

Dus wees duidelijk in wat jíj wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga eens langs een verslavingskliniek en vraag daar hoe je dit het beste aan kunt pakken. Aangezien je zoon al veel blowt is een goed bedoeld gesprek misschien een heel foute oplossing omdat jij vanuit je hart praat en niet vanuit zijn probleem. Daarom kun je beter advies vragen in een kliniek hoe je dit het beste aan kunt pakken. Vragen kost niets maar je bent wel veel beter voorbereidt op het gesprek.