kun je akelig dromen voorkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat kun je zeker, er zijn idd verschillende methodes te vinden op internet. Bij onderstaande bron zijn ook wat tips te vinden. Je kunt namelijk je dromen beinvloeden en zelfs weten dat je droomt. Te weinig regels om dit uitgebreid uit te leggen hier, maar waar het op neer komt is dat je ook door een mindsetting je dromen kan manipuleren. Bijvoorbeeld: voordat je gaat slapen neem je iets leuks, iets wat ook totaal niks te maken heeft met het onderwerp waar je nachtmerries over gaan. Voordat je in slaap valt, ga je daar over nadenken, regelmatig doen zou dit als gevolg kunnen hebben dat je daar ook over gaat dromen. Als dan je dromen alsnog nachtmerries worden kun je jezelf "programmeren" om de nachtmerries tijdig te herkennen. Probeer je van te voren voor te nemen dat als je dat of dat ziet, dat je dan droomt. En neem dan iets kenmerkend voor die akelige dromen. Wat dan ook helpt is als je dit in je real life tegen komt, om dan ook even bij jezelf te rade te gaan of je wel droomt, want juist door de gewenning zal je dit op een geven moment ook vanzelf in je droom gaan doen, dus hoe stom het ook lijkt, twijfel ook als je zeker weet dat je wakker bent, want in je dromen denk je over het algemeen wel dat je gewoon wakker bent. Als je je droom herkent (dus je weet dat je droomt) kun je van alles met je droom en dus zeker de nachtmerrie een andere kant omdraaien en voorkomen, of de nachtmerrie wordt vanzelf minder eng, omdat je beseft dat je droomt. Verder ligt het nog aan je droom wat je nog meer kan doen. Maar je kan ook door het van te voren goed bedenken en over liggen nadenken datgene in je droom pakken wat eng is, of waarna het eng wordt en bij je zelf stellig voornemen dat als je dat ziet, dat er dan een bepaald ander iets moet gaan gebeuren. Tip nog, denk niet aan mogelijkheid, zoeken etc, maar aan feiten, het is zo, het gebeurd, je vindt iets

Bronnen:
http://www.ld4all.nl

Behandelingen voor nachtmerries - Zelfhulp: ontspanningsoefeningen Mensen die last hebben van nachtmerries hebben vaak al baat bij simpele ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan. Dit zijn oefeningen die je zelf thuis kunt doen met een simpele handleiding. Mensen die gespannen zijn hebben namelijk sneller nachtmerries. Ontspanning voor het slapen gaan, zorgt ervoor dat je rustiger gaat slapen en hierdoor minder snel nachtmerries krijgt. - Behandelingen Er zijn verschillende soorten behandelingen voor nachtmerries ontwikkeld. Deze behandelingen zijn grofweg in drie groepen op te delen. Bij de eerste techniek worden mensen die last hebben van nachtmerries uitgenodigd steeds de angstige droom voor te stellen. Naarmate dit vaker gedaan wordt, neemt de angst af. `s Nachts wordt deze droom dan ook als minder angstig ervaren. Bij de tweede techniek gaan mensen overdag oefenen met het voorstellen van een ander einde van hun angstige droom. Een derde techniek is het werken met lucide dromen. Lucide dromen zijn dromen waarin je beseft dat je aan het dromen bent - waarbij je ondertussen gewoon verder droomt. Je kunt dan terwijl je droomt dingen veranderen. Deze techniek is er op gericht direct veranderingen in de angstige droom te laten plaatsvinden. zie bron

Bronnen:
http://www.healthylives.nl/ontspanning/ont...

tijdens de droom verwerkt je indrukken die je tijdens de dag of al eerder hebt opgedaan. door er voor te zorgen, dat je weinig stress hebt en geen nare indrukken opdoet, kun je al een boel akelige dromen voorkomen. Vermijd bijvoorbeeld het kijken naar enge films.

Wat help is, als je bed heel netjes, glad, is opgemaakt, zodat je niet op ribbels en bobbels ligt. Verder een frisse kamer, liefst een raam open. Je dek moet niet te zwaar zijn, want ook daardoor kan je akelig dromen. Je kussen moet zodanig liggen, dat je hoofd echt rust, als je op je zij ligt. Dat zijn allemaal voorwaarden voor een goede nachtrust waar je zelf iets aan kunt doen. Verder even wat met je schouders draaien, een paar keer diep ademhalen en weg ben je. (zo gaat het bij mij, ik ben een goede slaapster). Toegevoegd na 41 seconden: help = helpt.

Ik heb een dreamcatcher gehad, werkt misschien als placebo, maar het hielp wel, probeer het eens. Het gevoel dat er iets beschermends in je kamer hangt kan helpen.

Ben het helemaal eens met de dingen hierboven. Maar nog 2 tips. Als je wakker word van een nachtmerrie draai dan op je andere zij. En leg je kussens leuk neer ga op je favoriete liggen en je slaapt heerlijk. Misschien zijn dit dingen die tussen mijn oren zitten maar bij mij helpt het. Slaap lekker! Toegevoegd na 1 minuut: Oh wat ook helpt is je hoofd helemaal leeg maken voor je gaat slapen. Ik doe dit door mijn ogen dicht te doen en mij te focussen op mijn adem. Succes

Het zijn allemaal heel waardevolle antwoorden, maar je zou ook niet kunnen gaan slapen. Dan kun je ook niet dromen.

Okee, wat ik er volgens mij nog niet tussen heb zien staan, maar wat een psycholoog mij ooit vertelde.. Als je veel nachtmerries hebt, heb je het waarschijnlijk te warm als je slaapt. Probeer eens een raam open te zetten, of een dunnere deken..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100