Zijn er tegenwoordig nog wanten te koop voor volwassenen?

Het staat wel raar, maar waarschijnlijk de enige manier om deze winter zonder bevroren vingertoppen na een fietstocht van ruim 8 km. op mijn werk te arriveren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Waar je ze kunt kopen, weet ik niet. Maar kun je toevallig breien? Dan is het wellicht een idee om ze zelf te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haal ze elk jaar weer bij de Wibra :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe maar eerst een paar thermo handschoenen eronder. Liever 2 dunne lagen over elkaar dan 1 dikke. En dat geldt voor de rest van de kleding ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wibra, zeeman
Hema misschien ook.
Gewoon overal eens kijken waar je een bak met handschoenen ziet
anneliez
13 jaar geleden
Ooit heb ik een soort hybride handschoenen/wanten gehad: 'crabs claws'. Daarbij zaten pink en ringvinger en middel- en wijsvinger bij elkaar en de duim natuurlijk apart. Je houdt dan meer grip op shifters en remhandles dan met wanten. Voor motorrijders zeker nog wel verkrijgbaar.

Nu 'behelp' ik me met handschoenen in lagen. Thermohandschoentjes van Odlo als binnenhandschoen en daar overheen speciale fietshandschoenen. Als het echt koud wordt daar overheen nog een winterhandschoen die ik ooit te groot kocht. Ik fiets ongeveer net zo'n afstand als jij en daarmee hou ik redelijk warme vingers en ook nog grip op de hendeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja volop bijv. H&M
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mooiste wanten en de warmste vind je op:
www.grolsewanten.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger hadden ze over de handvatten van de fiets kappen. Kappen waar je de handen gewoon instak, met handschoenen en al. Volgens mij zijn ze gewoon te koop bij een goede fietsenzaak. Normaal vind ik, als je zo sportief bent, dat je iedere dag 16 kilometer fietst door weer en wind.
Ivana
13 jaar geleden
ja die zijn te koop, bv ook bij sportzaken.

let op dat er een soort van windstopper in zit, wollen wanten zijn wel warm, maar als de wind er doorheen blaast, gaat alsnog de warmte verloren...

ikzelf zweer bij skihandschoenen als het echt koud is, met Gore-tex, omdat ze warm en 100% waterdicht zijn.

nog een optie: handwarmers
voorbeelden hier te vinden: http://www.twenga.nl/dir-Sport,Wandelen,Handwarmer