Hoeveel % van de vrouwen doet jaarlijks een uitstrijkje na oproep? Wat zijn redenen om het niet te doen?

13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet beter om je nick te veranderen in Questions?
Grapje!
Annswers
13 jaar geleden
Ja grappig zat ik ook wel eens aan te denken, van mijn antwoorden moet ik niet echt hebben ;) Of 'looking for' ervoor zetten. Je kan je nick niet veranderen, dat is jammer. Avatar daarentegen wel, ik ga op zoek naar een supercool en funny en hot vraagteken (?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een mailtje aan de beheerder stuurt, met een goede reden, is die niet te beroerd om je toestemming te geven, je nick te veranderen. Het is meerder mensen hier al gelukt.
Annswers
13 jaar geleden
Oh dat is nieuw voor me, interessant! Ik ga eerst een goeie nickname bedenken.
Annswers
13 jaar geleden
Beste Annswers, Helaas is het niet (meer) mogelijk om je gebruikersnaam te wijzigen. Dit hebben we afgeschaft omdat het in de praktijk te veel verwarring bij de andere gebruikers teweeg bracht. Ik hoop je vraag hiermee afdoende beantwoord te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer voor je!

Antwoorden (3)

Alle vrouwen van 30 tot 60 jaar krijgen om de vijf jaar een uitnodiging voor bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. In 2006 en 2007 werd in Nederland baarmoederhalskanker bij 1037 vrouwen
geconstateerd. Van hen had 34 procent nooit meegedaan aan bevolkingsonderzoek. In de periode 1994-1998 was dat nog 55 procent.

Toegevoegd na 2 minuten:
In Nederland doen jaarlijks bijna 900.000 vrouwen van 30 tot 60 jaar mee aan het landelijke bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. Vrouwen uit deze leeftijdsgroep krijgen om de 5 jaar een oproep om
vrijwillig een uitstrijkje te laten maken, zo’n 70 procent van hen geeft daaraan gehoor.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een uitgebreid en volledig antwoord hierboven met percentages die me een beetje verbaasden. Ik had echt gedacht dat meer vrouwen gehoor zouden geven aan de oproep.
Ik kan werkelijk geen redenen bedenken om het niet te laten doen behalve dan misschien een beetje schaamte. Het is natuurlijk niet leuk om daar even zo open en bloot te moeten liggen.
Aan de andere kant is baarmoederhalskanker best wel een sluipmoordenaar. Ik heb de afgelopen jaren een aantal mensen verloren aan deze ziekte die, voordat het geconstateerd werd, geen of nauwelijks klachten hadden.
Wat mij betreft mag het daarom wel naar om de drie jaar of zo maardat zal qua kosten wel een onhaalbare zaak zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gekeken naar wat een realistische termijn is - uit onderzoek zal gebleken zijn dat een vijfjaarlijkse interval voldoende is om de meeste gevallen op te sporen, en dat een kortere interval niet leidt tot significant meer ontdekkingen dan wel verbeterde kansen op overleving.
Dat neemt helaas niet weg dat het soms hoe dan ook te laat is.
Een goede reden om door te zetten met dat entingsprogramma voor jonge meiden, want het lijkt erop dat dat veel kan schelen!
Voor mezelf geldt: ik raak die oproepen altijd direct 'kwijt'.
Ik krijg het letterlijk benauwd bij het idee alleen al, ik wéét dat het niet veel voorstelt, maar mijn lijf denkt daar heel anders over.
Moest ooit een vaginale echo laten maken en dat lukte uiteindelijk wel, dankzij een zeer begripvolle medewerker, maar het was een verschrikking.
Het heeft iets te maken met controleverlies en machteloosheid. Dat dat maar even is, maakt helaas niets uit :-(