Welke stoffen komen er in sigaretten voor buiten wat er al op de verpakking staat. Ik heb het over bijv ammonia.

Toegevoegd na 56 minuten:
Ik hoor namelijk regelkmatig dat er giftige verslavend makende stoffen in sigaretten worden gepropt. Vandaar dat deze dagen veel meer mensen last hebben van gezondheidsklachten bij het roken dan vroeger. Ammonia is een die me bekend is... Dat krijg je wel binnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Aceton (verfverwijderaar)
Arseen (mierengif)
Butaan (gas voor de aansteker)
Cadmium (accu)
Koolmonoxide (oude kachels, uitlaatgassen)
DDT (insectiside)
Formaldehyde (balsam creme)
Methanol (brandstof voor raketten)
Nicotine (bestanddeel voor bestrijdingsmiddel tegen kakkerlakken)
Fenol (toiletverfrisser)
Propyleen glycol (antivries)

en natuurlijk:
nicotine
teer
koolmonoxide

Toegevoegd na 50 seconden:
en van de bron nog:

Sigaretten en sigarettenrook zorgt voor zo’n 3700 verschillende chemische stoffen, waaronder 43 kankerverwekkend
Sommige stoffen zitten van nature in tabak anderen worden door de tabaksindustrie toegevoegd. Zo voegt de tabaksindustrie de stof ammonia aan tabak toe. Ammonia zorgt er voor dat de verslaving aan nicotine wordt versterkt. Om de smaak aantrelleijker te maken worden ook bestanddelen zoals cacao, menthol en drop aan tabak toegevoegd.
Het is onmogelijk en zinloos om alles op te sommen wat er in sigaretten en sigarettenrook zit. Toch een klein overzicht

Toegevoegd na 1 minuut:
compleet overzicht in bron twee (teveel tekens om hier te plaatsen vermoed ik)

Toegevoegd na 8 minuten:
Een greep uit de 82 ingrediënten die Philip Morris toevoegt aan sigaretten voor de Nederlandse markt: azijnzuur, boterzuur, karwijolie, Sint-Jansbrood, selderiezaadolie, citroenzuur, cacao en cacaoproducten, koffie-extract, cognac, groenolie, koriander-en dille-olie, ethylacetaat, ethylhexanon, glycerine, hexaanzuur, isoamylisovaleraat, isovaleriaanzuur, citroenolie, dropextract, i-menthol, maggiplant extract, 3-methylbutyraldehyde, pepermuntolie, schorsmos, apoponax-en sinaasappelolie, vioolwortel extract, fenetylalcohol, kaliumsorbaat, rhodinol, rozenolie,rum, dsorbitol, groene munt olie, suiker, maïssiroop, sucrose, invertsuiker, mandarijnolie, vanille-extract en 2-methylboterzuur.

EN nog even het ammonia verhaal

Meer info bron 3

Toegevoegd na 11 minuten:
In de lijst van PM komt ammonium niet voor. Van deze stof, die van nature voorkomt in de tabaksplant, is bekend dat het de afgifte van het verslavende nicotine tijdens het roken bevordert. Al in 1965 ontdekte British American Tobacco dat behandeling van tabak met ammonia leidde tot een verhoging van 29 % van de nicotineafgifte in een sigaret.
Het succes van PM merk Marlboro wordt door concurrenten in interne documenten toegeschreven aan de werking van ammonium. Wetenschappers die onderzoek doen naar de gezondheidseffecten van roken vermoeden dat de tabaksindustrie ammonium toevoegt aan tabak.
sterredag
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Chemische smaakstoffen (aroma's).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! cacao en stikstofdioxide om de luchtwegen te verwijden. Hierdoor kan de de rook dieper geïnhaleerd worden en kan er meer nicotine worden opgenomen. Maar ook smaakstoffen (suiker, chocolade, vanille, honing) om de bittere smaak van tabak te maskeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ammonia wordt niet extra toegevoegd, dat zit van nature
al in de tabaksplant. ( in de steel )
Wat wel toegevoegd wordt zijn.
Vloeibare suiker-drop-honing-glycerine-monopropuleen.
In sommige merken komen weer andere smaakstoffen
B.V in caballero zit een kleine hoeveelheid azijn.
Het is vaak per merk sigaret afhankelijk wat er aan
toevoeging in komt. ( smaakverschil )
De manier van toevoegen gebeurd via het sausen van
de tabak.