Normaal gesproken komt een vrouw tussen 45-55 jaar in de overgang. Maar dat verschilt per persoon. Sommige beginnen al voordat ze 30 zijn en sommige pas als ze de 60 gepasseerd zijn. In principe heeft pilgebruik er geen invloed op maar als je de pil slikt merk je niet zo gauw dat je in de overgang bent omdat de pil de hormoonspiegel op een bepaald niveau houdt en je, als je de pil niet continu door blijft slikken, gewoon ongesteld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De menopauze refereert naar de laatste menstruatie van een vrouw. Het treedt op wanneer de eierstokken geen vruchtbare eitjes meer over hebben.

De menopauze ontstaat meestal natuurlijk, maar kan ook als gevolg van chirurgische interventie (het verwijderen van de eierstokken) of door het gebruik van bepaalde
medicatie worden geïnduceerd. De gemiddelde leeftijd waarop de menopauze optreedt is 51 jaar, maar bij sommige vrouwen treedt zij veel eerder op, dit is met name bij vrouwen die een behandeling met radio- of chemotherapie hebben ondergaan. Een zogenoemde premature menopauze wordt gedefinieerd als menopauze die optreedt voor het 40e levensjaar en komt voor bij 1-2% van de vrouwen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als je de leeftijd bedoeld is dat van persoon tot persoon verschillend. Vergelijkbaar met het nodig hebben van een bril.