Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe erg is de napijn als je onder narcose je verstandskiezen laat verwijderen?

Zoals jullie kunnen zien heb ik nogal veel te vragen. Ik ben bang voor de tandarts. Dus mijn excuus dat ik het allemaal hier drop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook gehad, die angst voor de tandarts. Maar na twee wortelkanaalbehandelingen , ( waarvan één met complicaties ) en vele kronen etc, niet meer . Ik heb ook een hele fijne tandarts. Door er over te praten kan je je angst de baas worden. Vooral door het te gaan zien als iets waar je gewoon doorheen moet. En dat de echte pijn tegenwoordig niet meer nodig is , met verdovingen etc.
Dat gezegd hebbende , ik heb mijn vier verstandskiezen nog en ik zal deze vraag volgen, want ooit ben ik ook aan de beurt :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuus niet nodig. Je zit er toch mee? Fijn dat je het hier kwijt kan en dat er mensen zijn die er serieus op ingaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoi, ik heb mijn kiezen in maart laten trekken en had van de kiezen boven wel een irriterende napijn. Zoals iedereen zegt pas op met wat je eet. Eet vloeibaar of zacht eten, spoel je mond elk uur met lauwwarm zout water,smerig maar het helpt, en koel het! Leg er een ijszak met theedoek er omheen op. Of haal erwten in huis en vries deze in een plastic zakje in. Als je dit op je wang legt vormt het vanzelf naar de dikte van je wang. Doe hier ook wel een theedoek omheen! Heel veel sterkte, neem lekker een dagje vrij om bij te komen en voor je het weet is het weer een maand geleden dat je het moest doen. Echt waar.

Toegevoegd na 2 minuten: