Heb je voor een bezoek aan de oogarts een verwijsbrief nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een bezoek aan een oogarts heeft men een bril nodig.

Het beste antwoord

Is een beetje afhankelijk van de regels bij jouw huisarts en ziekenhuis.
In de meeste gevallen verwijst de huisarts je door naar een specialist, in dit geval een oogarts.
Je zou even kunnen bellen met je huisarts om het na te vragen.
Houd er ook rekening mee dat je bij een oogarts soms wel een half jaar van te voren een afspraak moet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

tegenwoordig kan je rechtstreeks een afspraak maken. Deze vraag had je ook aan de oogarts kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zoals voor specialisten gebruikelijk even langs de huisdokter.
Voor een splinter of iets dergelijks in je oog kun je naar de SEH.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de oogarts wel, maar als je vind dat je niet goed genoeg ziet, kan je ook je ogen laten testen bij een opticien. Dit kan vaak zonder afspraak.
jc54