Is het erg als je je vaak verslikt in drinken?

en blijft het dan in je longen zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ha, die Alida1;

Als je je verslikt en het dan al mocht gebeuren dat er wat van het drankje in je luchtpijp en/of in je longen terechtkomt, dan hoest je dat er vanzelf wel weer uit. Als dat niet zou gebeuren zou je namelijk op den duur verdrinken. Letterlijk. Maar de kans dat je jezelf op die manier verdrinkt is eigenlijk nihil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee hoor, het is hoogstens irritant maar is verder niet schadelijk voor longen / gezondheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het in je longen blijft zitten, kan je een longontsteking krijgen. Als je gezond bent, is je lichaam goed in staat om het je longen uit te hoesten, waardoor dat een ontsteking voorkomt.
Maar de vraag is, waarom verslik je, je zo vaak? Als je dat weet kan je de oorzaak wegnemen misschien.