Ik ben onzeker ik wil het gewoon niet meer. Wat nu?

Ik ging vandaag naar school een kwartier rooster ophalen. En toen kregen we een kaartje in welke bus we moesten. En iemand die ik niet zo super aardig vindt vroeg hetzelfde kaartje. En toen vroeg iemand anders of mijn 'vriendin' die wou ruilen. En dat deed ze. Toen zag ze aan mij dat ik het niet leuk vond en ruilde het terug.

Niemand vind mij aardig en ik krijg toch nooit vrienden. Ik ben zo onzeker ik wil eigenlijk gewoon stoppen. Ik zie super tegen de middelbare school op en al zeker tegen morgen

Vandaag kwam ik huilend thuis en krijg een rotgevoel want ik ben ook super gevoelig en dan krijg ik een soort heimwee naar thuis.

krijg telkens van die gevoelens dat ik dood wil, en dat ik in de toekomst alleen maar denk dat ik altijd in me jeugd ongelukkig ben geweest.

Word niet gepest op school maar wel vaak buitengesloten.

ik wil niet meer >:'(

:'( Wat moet ik nou doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben brugpieper;(

En de meeste zeggen je bent niet de enigste maar daar schiet ik niet zoveeel mee op :(

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb dus echt geen zelfvertrouwen en twijfel vaak en een rot gevoel in me buik

Toegevoegd na 4 minuten:
Als iemand een chat met een psygoloog weet die nu open is hoor ik het graag.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maak moeilijk vrienden omdat ik zo gevoelig ben en in mekaar kruip

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja er zijn wel oplossingen voor maar die zijn makkelijker gezegd dan gedaan. je oordeelt te hard over jezelf waardoor je het oordeel van andere niet vrij laat, je zegt dat niemand je aardig vind (zowiezo op je vriendin na) maar dat denk jij. . .je hebt het nooit gevraagd, je twijfelt teveel over jezelf. ze zeggen weleens dat als je een spreekbeurt houdt je moet doen alsof iedereen naakt is, zo moet je het ook zien los van een spreekbeurt.
als jij eens wist wat er in de hoofden omgaat van andere en hoeveel mensen zich onzeker voelen (ja je hebt er niks aan als ik dat zeg) maar het is iets psychologisch.
als je moeilijk kontakt kunt leggen met andere moet je ervoor zorgen dat ze kontakt met jou maken.
wat zijn je hobbies? wat vind je leuk? heb je broers of zussen? wat zijn je passies? (ontwikkel deze en je komt vanzelf in een groep terecht.
wellicht moet je ook gaan bedenken bij wie (welke groep je wilt horen) ofte wel bij welke mensen zou jij je goed voelen?
het brugwuppen tijdperk is altijd ff onzeker op het begin en ik weet niet of je op de basisschool ook al dit gevoel had maar je moet het niet zo zwaar nemen.
er is een groep mensen die alles positief inzien waardoor de wereld automatisch wat positiever wordt. als je alles negatief inziet dan zal het ook niet zo snel positief worden.
dus als tip zal ik je meegeven dat je alles minder zwaar moet nemen, je zit op school om te studeren, dat is taak nummer 1, school is tijdelijk en als je het combineert met iets wat je leuk vind (een sport of iets dergelijks). en denk wat positiever, dus ga niet oordelen over wat jij denkt wat andere van je vinden want daardoor zet je jezelf al op achterstand. ga gewoon je eigen weg en als je je zelfvertrouwen op wilt krikken geef jezelf dan wat uitdagingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wens je zowiezo een goede nacht toe.
hopelijk valt het mee morgen.
je kreeg al zoveel advies
ik heb er niet echt iets aan toe te voegen.

Antwoorden (13)

Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Wat je kunt proberen is om buiten school vrienden te maken. Meld je bijvoorbeeld aan voor een toneelvereniging, scouting, of ga een leuke sport doen. Je zult zien dat als je daar leuke vrienden hebt, je op school een stuk zelfverzekerder bent en je je zo een stuk lekkerder voelt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op middelbare scholen zijn er contact of vertrouwenspersonen waar je mee kunt gaan praten. Als je liever iemand buiten school hebt kun je eventueel ook een sociale vaardigheidstraining volgen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn nichtje werd op haar basisschool ook soms buitengesloten. Maar nu zit ze al een tijd op de Middelbare, en ze heeft de tijd van haar leven!

De Middelbare school is altijd even spannend. De eerste dagen zal je tegen wat probleempjes en moeilijkheden oplopen, maar daar ben je zo overheen. Over een paar weken ben je al helemaal op je gemak op je school en zal je zien dat je sneller contacten en vrienden maakt als ooit tevoren, ookal heb je nooit veel vrienden gehad. Echt waar!

Veel succes en vooral veel plezier!

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.kindertelefoon.nl/chat

Hier kan je nog tot 20.00 met een deskundige praten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zei:

En dat deed ze. Toen zag ze aan mij dat ik het niet leuk vond en ruilde het terug.

Niemand vind mij aardig en ik krijg toch nooit vrienden.

- in principe vond zij het niet erg om het kaartje te ruilen, maar blijkbaar vind ze jou genoeg vriend(in) om het terug te draaien zodra ze merkte dat jij dat niet leuk vond. Dat zou diegene toch niet doen als die je niet aardig zou vinden.

kort maak je dit verhaal voor jezelf waarheid en dan kan jij ook zelf die waarheid veranderen naar:

mijn vriendin vind me zo aardig dat ze een kaartje die ze had geruild gewoon weer terug vroeg toen ze merkte dat ik het niet leuk vond.

Probeer de dingen van een iets grotere afstand te bekijken, probeer de scene voor je af te spelen, maar dan alsof je naar de tv kijkt en het andere mensen zijn, hoe zou je er dan over denken?
sterredag
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou dat ik meer dan een plusje kon geven. Hier lijkt een heleboel (negatief) wensdenken bij te komen kijken. Ik heb ook sterk het idee dat vragenstelsters vooral zichzélf buitenspel zet. Een beetje afstand nemen kan wonderen doen. Ik weet alleen niet of ze het zonder hulp redt.
wat ik je kan aanraden is met de huisarts te gaan praten. Er zijn veel heel gevoelige kinderen die het erg moeilijk hebben en er is dus ook al redelijk wat ervaring op dat gebied bij de deskundigen. Maak gebruik van wat anderen al ontdekt hebben. Je hoeft niet zelf alles opnieuw uit te vinden.

Een sociale vaardigheden training kan bijvoorbeeld helpen.
de huisarts weet wel wat er draait en kan uitzoeken wat bij jou past.
Ga voor verandering van de situatie, niet voor het ontlopen van de situatie.

Succes, en volhouden hè!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het verstandig om eerst te beginnen met je nieuwe school/klas, en ff de kat uit de boom kijken.

Er is veel verandert voor je: Je vertrouwde ouwe basisschool heb je achter je gelaten, en je begint nu op een nieuwe school, een plek wat jouw nog geen vertrouwd gevoel geeft, en allemaal andere gezichten in de klas en voor de klas waar je ook enorm aan moet wennen!

Na enkele dagen zal ook jij ongetwijfeld een contact leggen met een nieuwe klasgenoot.

Maar ik kan goed begrijpen dat jij jezelf enorm naar maakt over deze stap naar het voortgezet onderwijs! Het is namelijk ook een grote stap in je leven! Je bent onzeker, en je hebt jezelf wijs gemaakt dat niemand je mag!

Vergeet niet dat deze school een belangrijke basis is voor je verdere leven! Dus probeer jezelf ertoe te zetten om er het beste van te maken. Later zul je trots op jezelf zijn!
En kijk je waarschijnlijk terug op een schooltijd waar je zo enorm tegen op zag!
Juist scholieren als jij schoppen het later nog ver!!!

Ik wens je heel veel sterkte, en nog veel meer succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom bel je niet eens met de kindertelefoon. Die zijn er speciaal voor kinderen zoals jij die problemen hebben en hun verhaal kwijt willen. Misschien dat zij je ook verder kunnen helpen.

http://www.kindertelefoon.nl/

Op de site staat het telefoonnr en wanneer je kan bellen.

Sterkte

Toegevoegd na 13 uur:
Wat je ook nog zou kunnen proberen om je zelfvertrouwen een beetje omhoog te krijgen is 's middags of begin van de avond 2 stukjes papier pakken.

Op 1 stukje schrijf je 2 nare, negatieve dingen die gebeurt zijn die dag. Mag over jezelf zijn of dingen die andere hebben gedaan, negatieve gedachten die je hebt gehad. Lees het daarna nog een keer goed door en denk eens na of het echt zo een ramp was. Daarna verscheur je dit papiertje en gooi je het weg. Je kan hier niets mee, dit moet je niet vasthouden.

Op het andere blad papier schrijf je iedere dag 2 leuke dingen, die gebeurt zijn. Dit is in het begin best moeilijk want die zie je niet zo, maar het kunnen hele kleine dingen zijn zoals, ik had mijn favoriete broodbeleg op mijn brood of zo.
En 1 ding dat je goed vind aan jezelf. Begin daar ook klein mee bv. Ik vind mijn kleur ogen mooi. Je zal merken dat dit op den duur steeds beter gaat.
Dit briefje hang je op een plek waar je veel langs loopt en telkens laat je je blik er even over gaan.

Hierdoor worden de leuke/positieve dingen in je leven weer belangrijker, de negatieve zet je meer op zij.

Dit heeft voor mijn zoon meegeholpen in een periode waarin hij het heel moeilijk had.
13 jaar geleden
Ha, die Rain;

Misschien helpt het als je weet dat je niet alleen staat. Onzekerheid tref je aan bij het overgrote deel van je leeftijdsgenoten, alleen sommigen weten dat heel goed te verbergen. Toon mij een brugpieper vol zefvertrouwen en ik toon u een talentvol acteur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het erg rot voor jou.

Er is een boek dat heet Zelfrespect, geschreven door Tony Campolo (en andere schrijvers).
Ik wil je aanraden om die eens te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er inderdaad niet veel aan als anderen zeggen dat er veel meer kinderen zijn die dit zo voelen. Jij zit er maar mooi mee.
Mijn dochter (van nu 12 jaar) was heel erg verlegen (soms nog wel) en zij is op musicalles gegaan. Daar is ze veel meer uit haar schulp gekomen en ziet nu dat ze ook veel kan en een leuk kind is die mag zeggen en doen wat zij graag wil.

Is er op jouw school zoiets als een kunstklas of sportklas? Dan is dat een manier om meer contact te krijgen met andere kinderen.

Wat mijn dochter ook heeft gedaan is een aantal lessen gevolgd in zelfverdediging. Niet om te vechten maar om meer zelfvertrouwen te krijgen en om zich te kunnen verdedigen als dat nodig is. Dat helpt ook heel goed om te ontdekken dat je zelf sterk bent (ondanks je gevoeligheid).

Wat ook belangrijk is, is wat iemand al eerder schreef over gedachten die je zelf hebt en er in gaat geloven.

Doe eens het volgende een dag lang:
Als je een negatieve gedachte hebt over jezelf of over hoe jij denkt dat anderen naar jou kijken of over jou denken, draai het dan eens om.

Bijvoorbeeld:
Jouw gedachte: "niemand vindt mij aardig en ik krijg nooit vrienden" verander je meteen in:
"Ik ben aardig voor mezelf en anderen en maak gemakkelijk vrienden". Maak er een gewoonte van om je gedachten om te draaien als ze negatief zijn.
Wat daarbij nog meer kan helpen is om jezelf te zien in een filmpje (in gedachten jezelf bekijken) en daar een positief verhaal van te maken.
Er zijn misschien wel momenten geweest in het verleden waarin jij wat meer in jezelf geloofde. Ga eens terug naar zo'n moment waarin je iets deed of aan een ander vroeg en je daarbij goed voelde. Hoe deed je dat?

Mijn dochter is nu ook een brugpieper en was best heel gespannen voor haar eerste schooldag. Achteraf viel het enorm mee en vindt ze het heel leuk. Ze kende helemaal niemand op haar nieuwe school.
Als je de negatieve gedachten omdraait naar positieve gedachten dan zal je merken dat je uitstraling ook anders wordt en er vanzelf mensen naar je toekomen of tegen je praten.
Kom je er zelf niet uit dan is er vast een jeugd-/kindercoach in de buurt die je kan helpen. Praat er eens over met je moeder of vader of iemand anders die je vertrouwt.

Dikke knuffel van een moeder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben niet zo goed in deze dingen, maar ik wil je het verhaal vertellen van mijn jongste dochter. die was ook erg onzeker toen ze van de basisschool af kwam. het eerste jaar werd zij gepest, niet omdat ze het slachtoffer was, maar omdat ze het opnam voor een echt slachtoffer die ook hevig werd gepest. haar onzekerheid werd daar niet beter van.
vanuit school kreeg ze daarna begeleiding en trainingen. die verrichtten geen wonder, maar zorgden er wel voor, dat ze weerbaarder werd en daardoor op den duur ook steeds zekerder. Ze koos voor VWO, maar kon dat in eerste instantie niet aan. Dus stapte ze over naar HAVO. uiteindelijk heeft ze toch haar VWO gehaald en ging ze studeren. in de loop der jaren begreep ze steeds beter waar haar echte kwaliteiten lagen en inmiddels is ze afgestudeerd en een bijzonder zelfverzekerde en zelfstandige jonge vrouw die geniet van haar leven en haar werk.
één ding heeft zij nooit gedaan: zich laten leiden door negatieve gedachten en daardoor bij de pakken gaan neerzitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld je aan bij de Vereniging van Verlegen Mensen. Voor mij was het een gouden stap! het heeft mijn leven veranderd.

www.verlegenmensen.nl
13 jaar geleden
Meissie meissie toch, wat schrik ik hiervan ikzelf ben nu 23 en heb dit vroeger ook gehad.
Ik had ook geen zelfvertrouwen en ben met mensen gaan praten, je bent er voor jezelf kom voor jezelf op.

Ik kan je 1 ding vertellen het leven is prachtig..Je moet echt niet te nagatief nadenken, je komt voor jezelf naar school en over een tijdje zie je die klasgenoten niet meer.
Als je ouder bent straks dan merk je dat mensen serieuzer zijn en dat je leuke mensen om je heen hebt.
Praat zoveel met je familie erover, ga leuke dingen plannen.

Het komt echt goed met je, vertrouw mij maar. Ik ben je voorbeeld. Ik weet echt hoe je je voelt.

Ga elke dag voor de spiegel staan en zeg dat je een leuke meid bent en dat je aan sommige mensen gewoon maling hebt..
Zet een lekker muziekje op, ga lekker tutten..

Liefs