ik vind asprientjes vies(pilletjes voor als je ziek bent) hoe kan ik ze op eten/drinken zonder dat ik ze proef?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (16)

Gewoon innemen met water?... Asperientje in je mond en daarna snel drinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je lost hem op in water en drinkt het snel op terwijl je je neus dichthoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde probleem. Aspirines vind ik zo goor dat ik echt over mijn nek ga als ik ze moet innemen.

Mijn oplossing: Nurofen. Dat zijn ibuprofen-pillen (werken ook tegen hoofdpijn) die een glad buitenlaagje hebben en die je dus ook erg makkelijk kan innemen. Ze zijn in kleine en grote maten verkrijgbaar (Nurofen 200 en Nurofen400) en het buitenlaagje smaakt niet zo erg vies (een beetje zoetig zelfs)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een zetpilletje vragen, hoef je niet in te slikken en werkt vaak sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo ver mogelijk achter in je keel gooien, meteen water er achteraan en doorslikken, flink glas water er na drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf drink altijd zo snel mogelijk het water erachteraan en er niet aan denken dat het vies is.
Heb ook welleens gezien dat iemand het aspirientje met 2 lepels in kleine stukjes brak, op 1 (grote) lepel laten liggen en er wat pure siroop overheen/doorheen, dus haalt de vieze smaak een beetje weg, en dan snel veel water erachteraan drinken.
De paracetamol van advil vind ik trouwens minder vies smaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger kreeg ik ze van mijn moeder op een lepeltje met stroop of suiker eroverheen. Zeker met stroop slik je makkelijker door en proef je veel minder van de aspirine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer achter de reden te komen waardoor je steeds asprientjes moet innemen, als je de oorzaak kunt wegnemen heb je ze niet meer nodig. Is dat niet mogelijk overleg dan met je dokter hoe het op te lossen, mischien zijn er andere en betere pijnstillers voor jouw probleem. Er zijn ook pijnstillers die je kunt smeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf leg ze zo ver mogelijk achter op mijn tong, slokje water en weg is ie.
Of je neemt ze samen met een dropje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aspirine fijn prakken en mengen door vla/yoghurt. Aspirine heeft een pijnstillende, ontstekingsremmende en koortsremmende werking. Aspirine heeft echter ook bijwerkingen, zoals bijv. maagklachten. Gebruik het niet onnodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! Tegen de maagklachten kan men aspirine met melk innemen. Of paracetemol ipv aspirine.
Oplossen in een klein glaasje met water.
Daarna met een glas water of thee wegspoelen.
Dan is de nasmaak sneller verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij kwestie van in mond gooien en direct een groot glas water wegtanken, waardoor je de pil zodanig met het water wegwerkt dat je de pil niet meer proeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen 2 koffielepeltjes crushen zodat je alleen poeder hebt en oplossen in limonadesiroop met water, proef je niks van !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proeven doe je maar voor een klein percentage echt in je mond (zoet, zout, zuur, bitter...toch?). De rest "proef" je door te ruiken. Als je de smaak van iets niet wilt ervaren is het een kwestie van eerst diep inademen, dan eten/inslikken en daarna even door je mond te blijven ademen. Werkt niet alleen bij asperientjes....ik heb menig maaltijd gegeten terwijl ik door mijn mond ademde omdat ik de kok niet wilde beledigen (sorry mams!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet kauwen, niet in je mond laten oplossen maar meteen doorslikken en dan 1 of 2 glazen water drinken, er blijft vaak wel iets in je mond hangen helaas..
Zo doe ik het tenminste..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Innemen met water en niet je hoofd naar achter houden! Dan wordt het slikken alleem maar moeilijker.