Hoe krijg ik meer zelfvertrouwen

Ik wil heel graag een meisje mee uitvragen maar weet niet goed hoe wegens te weinig zelfvertrouwen denk ik dat ik wordt afgewezen wat kan ik het beste doen? Ik ben 17 voor de mensen die het willen weten

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb alleens geprobeerd om haar te vragen maar zodra ik haar dan aanspreek sla ik ineens dicht of dan draai ik er uiteindelijk omheen hoe kan ik dit voorkomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Maar je weet toch niet dat ze je gaat afwijzen ?
Je simuleert weer verkeert...

Je moet alles goed simuleren , kijk je moet paar dagen ervoor op je bed gaan liggen met relaxatie muziek en simuleren dat je op haar afstapt recht in haar ogen kijkt en zegt of ze met je uit wilt? Als je dit paar keer simuleert gaat het net lijken of je het al 100 keer gedaan hebt...

Trouwens Als een vrouw jou afwijst wijst ze de situatie af maar niet jou ze kent jouw persoonlijkheid niet ze weet niet wie je bent. Toch? Ze kent jou volledig toch niet daarvoor moet je aar mee uitvragen ?

Kijk ook al zou ze je afwijzen dan ben je toch nog niet dood en dan weet je of ze interesse heeft maar als je dat niet weet zal je het nooit weten.

Wat er ook gebeurt het is OK.
Ken je de film risky business met tom cruise zo niet huur hem is hij leert je 1 ding every know and then you've got to say WTF

every know and then you've got to say WTF
Af en toe moet je iets loslaten en doen wat je wilt doen.

Tom cruise is een jongen (17) ongeveer en hij leeft volledig volgens de regels van de maatschappij en doet wat de ouders van hem verwachten, goede punten op school en niet veel voor zichzelf maar ouders.

Maar dan gaan zijn ouders op vakantie en is hij alleen thuis en hij blijft volgens de regels volgen en een van zijn vrienden zegt hem every know and then you've got to say WTF
Dus geeft hij een super feest en wordt daar verliefd door het feest raakt hij ook in 1 van de beste universiteiten binnen.
Allemaal per ongeluk puur omdat hij een keer WTF zei....

Dus, wat er ook gebeurt het is ok: als ze je afwijst geen probleem ze kent je toch niet en dan weet je het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Door juist de vraag te stellen! Hoe meer ervaring je opdoet in het "spel der liefde", des te meer zelfvertrouwen je krijgt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diep ademhalen, er voor gaan, en bedenken dat meisjes het ook eng vinden, om gevraagd te worden, of te vragen (want dat kan ook )
anneliez
13 jaar geleden
Heb je al eens eerder iets gedaan wat je best spannend vond? Denk eens hoe je dat toch deed en of je dat (je houding, gedachte, gevoel dat je goed genoeg bent) hiervoor gebruikt.

Je kunt het ook eens een paar keer in gedachten oefenen met een goede afloop, dat ze dus ja zegt. Haal rustig en diep adem en zeg eerst iets over haar leuke kleding ofzo dan is het eerste al gezegd. Maak er een hele levendige film van in je hoofd. Bijvoorbeeld voordat je naar bed gaat of voor je opstaat. Even oefenen...

Als dat rustiger voelt, dan doe je het een keer echt. Het spannende is er dan al een beetje af omdat je het haar al zo vaak hebt gevraagd en ze ja zei.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga , voordat je haar gaat uitvragen, oefenen voor de spiegel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer een dubbeldate, is makkelijker om te vragen.
dan kan je een excuus verzinnen zoals: hij durfde niet alleeen gaan dus, zou jij met mij willen, een dubbeldate?
Dat is veel minder raar en dan vallen er ook niet zo van die hele vervelende stiltes als je op je date bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik 3 jaar terug een meisje uit vroeg om wat te drinken was zij degene die met een vuurrood hoofd begon te stotteren, de zenuwen kunnen ook andersom werken ja haha.
Maar je moet er idd niet teveel bij nadenken,
En niet uit eten vragen, dat deed ik toen ik 16 was, ik besefte niet echt wat ik vroeg door de zenuwen, als je dan 2 dagen later als 16 jarigen in een veel te luxe restaurant zit staart iedereen je aan en sla je jezelf nog een paar weken voor je kop omdat je niet gewoon wat ging drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek je favoriete kleding aan!
Kleding welke jou zelfvertrouwen geeft.

Bekijk eerst een film met de held van je dromen.

En probeer haar daarna te treffen waar niemand anders in de buurt is. Als ze nee zegt, is het vervolgens haar woord tegen het jouwe, ze kan je niet belachelijk maken.

Zeg gewoon: het lijkt me zo leuk om een keertje met je uit te gaan, heb je daar zin in?

En als ze nee zegt, laat je haar weten dat je het jammer vindt, en dat mocht ze zich bedenken, altijd contact met je kan opnemen.

En nee hoeft niet altijd NEE te betekenen. Het kan zijn dat ze zich overvallen voelde, of nog even moet wennen aan het idee.

Ze laat je in dat geval later vast wel weten middels een knipoog of vriendin, dat je een nieuwe poging kunt wagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De angst voor een negatief antwoord van dat meisje voedt jouw onzekerheid ten opzichte van dàt meisje.

Je zit derhalve gevangen in een vicieuze cirkel..

Je onzekerheid is een innerlijke aangelegenheid..Ik bedoel daarmee dat het IN jou zit.

Wat je daaraan doen kunt? Werk aan jezelf. Realiseer je dat je haar een heel gewone vraag stelt èn besef dat ze ook 'nee' kàn..maar dat zeker ook màg zeggen.

Heb dus geen angst meer voor haar mogelijke 'nee'

Voel je zekerder..en groei over je onzekerheid heen...werk dus aan jezelf..Voel je innerlijk sterk.

Praat met jezelf en schaam je niet langer voor het uiten van je gevoelens van liefde voor haar.

Want vooral op dat laatste punt lijk je mij het meest kwetsbaar.

Onzekerheid is best te overwinnen..maar JIJ moet dat zelf doen..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
What you fear, is what you create. Oftewel als je bang bent voor mislukking, des de groter de kans is dat dit ook gaat gebeuren.

Als je bang bent dat je dichtslaat als je het meisje gaat aan spreken is, zorgt deze angst ervoor dat je verkrampt en kan je van de zenuwen idd niets anders doen dan bijvoorbeeld dichtslaan.

Ga een succesdagboek bijhouden met wat je allemaal al wel goed gedaan hebt bij de meisjes. Wedden dat dat meer is dan dat je denkt.

Ga leren om een andere manier te denken. Zo kom je van je negatieve gevoel af. Dit kan je doen door een affirmatie te maken. Een zin die goed voor je voelt en dit een aantal maal uit te spreken. Een positieve eigenschap van je bijvoorbeeld: "ik ben een leuke jongen, ik mag er zijn".

Probeer het in ieder geval eens. Misschien heb je wat aan de artikelen op mijn website maar ik weet niet of ik deze mag noemen dus ga ik dat eerst even nalezen.

Succus!