Wat kan ik het beste eten(of niet) voor het trekken van een kies?

Ik moet morgen een kies laten trekken,en dus moet ik goed eten.
Wat kan ik het beste eten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.1K

Antwoorden (8)

Tsja, ik denk gewoon dat ze bedoelen dat je goed moet eten zodat je niet misselijk wordt van de verdoving (pasta is misschien wel de beste optie, en 's-morgens gewoon een goed ontbijt).
Overigens zou ik wel erg uitkijken met alcohol de avond voor het trekken van de kies, mijn moeder heeft ooit een feestje gehad en moest de volgende dag haar kies laten trekken en viel door de combinatie van teveel alcohol de avond ervoor en het vroege tijdstip van de verdoving (9 uur 's-morgens) flauw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm ik zou vooral iets eten wat je heel lekker vindt, en vooral iets waar je eens goed je tanden in kan zetten (biefstuk?) en iets lekker gekruids.
Dat zijn namelijk de dingen die ik niet kon eten toen ze mn kiezen net verwijderd hadden dus daar zou ik ff goed van genieten. Volgens mij zijn er verder geen dingen die je vantevoren wel of juist niet moet eten.
Verder nog wat ongevraagd advies: je krijgt vast ibuprofen of andere pijnstillers mee, slik genoeg! anders kun je echt flinke pijn krijgen..

Toegevoegd op 07-05-2009 14:26:50
en zorg dat je rietjes in huis hebt, voor als je wilt drinken met een verdoving! Afhankelijk van hoe je er straks aan toe bent is het ook handig om wat vloeibaar voedsel (vla, drinkbouillon) in huis te hebben

Toegevoegd op 07-05-2009 14:31:04
het kan natuurlijk zijn dat het bij jou minder erg is, bij mij moesten mn verstandskiezen door de kaakchirurg worden getrokken, dat is mss anders dan jouw situatie, ik wil je geen schrik aanjagen.. maar altijd handig om een beetje voorbereid te zijn toch..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij hebben ze toen met een tussenpauze van twee weken alle 4 mn verstandskiezen getrokken. Dat doet wel pijn ja. Tis natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe en wat, maar als ze hechtingen moeten zetten enzo dan gaat dat hele boeltje behoorlijk trekken, en je kaakbot moet ook weer dichtgroeien. niet fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou goed kunnen, ik ben geen tandarts, ik hou er gewoon van om mijn horrorverhalen met anderen te delen :P Sorry als ik je bang maak Zohra, succes morgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben al je verstandskiezen getrokken? Nou snap ik het nivo van je antwoorden wat beter.
Je hoeft niets anders te doen dan anders.
Voor een algehele narcose moet je inderdaad nuchter zijn maar voor een plaatselijke verdoving maakt het volgens mij niets uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ooit ook een kies laten trekken, maar zo erg als het hier boven geschetst wordt is het echt niet hoor!
Het prikje van de verdoving doet verhoudingsgewijs het meeste pijn van de hele behandeling.
Het kan natuurlijk zijn dat het per persoon verschilt, maar, en de tandarts zal dit waarschijnlijk ook voorschrijven, meer als een gewone aspirine heb je voor de napijn niet nodig.
Maar toch: Sterkte gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wil nog wel eens verschil zitten tussen een gewone kies laten trekken en een verstandskies. Degenen van wie ik het heb gezien konden toch echt een paar dagen niet werken. (de amusementsfactor nam wel toe maar dat mag je dan weer niet laten merken he..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er inderdaad van uitgegaan dat het een 'gewone' kies is die getrokken gaat worden, en inderdaad, als het een verstandskies is kun je beter maar op voorhand wat vast voedsel innemen, want achteraf..........
Ik geloof dat ze bedoelen dat je niet nuchter moet komen. Verder zou ik iets eten wat hard of taai is want dat zit er daarna even niet meer in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zorgen voor een stevige basis in mijn maag. Wat dit precies moet zijn, hangt ook van het moment van de dag af dat je naar de tandarts gaat. Ik zou 's morgens niet aan een flink stuk vlees of een bord pasta moeten denken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar brood. Je moet er rekening mee houden dat je de eerste uren een verdoofde kaak hebt. Eten en drinken is aanvankelijk een moeizame activiteit. Ook smaakt het eten tijdelijk niet omdat je een vieze smaak in je mond hebt en je smaakpapillen niet optimaal functioneren.
Met pap; vla; yoghurt en/of een maaltijdsoep kom je de rest van de dag een heel eind. Als er aan één kant getrokken wordt, kun je ook nog wel wat vast voedsel wegwerken, maar iets waar je al te erg op moet kauwen, is de rest van de dag beslist af te raden.
Alvast sterkte toegewenst. En....laat je niet al te bang maken. Het is maar een kleine ingreep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat je maar wilt! (als je daarna maar wel je tanden goed poetst!) :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt niet uit wat, maar doe je tandarts een plezier en sla de knoflook voor een keertje over...