Waarom hebben sommige mensen altijd pech, en anderen nooit? Waarom gaat het de een altijd voor de wind en de ander niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat me raden: jij hebt altijd pech? Minder zeuren, meer je best doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie geeft al die minnetjes als mensen het hebben over "geluk maakt jezelf" en "het is hoe je het bekijk"...

Het beste antwoord

Ik denk dat het grotendeels aan je instelling zal liggen.
Voel je, je "slachtoffer"; zul je hier regelmatig in bevestigd worden. Enige manier is "zelf" het heft in handen nemen.
Argwanende mensen worden namelijk argwanend benadert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

iedereen krijgt zijn deel. En er is altijd baas boven baas. Mijn zusje is doodongelukkig omdat haar vriendje op vakanrtie is. Natuuurlijk hebben de kindjes in afrika het veel slechter, maar dat maakt haar verdriet niet minder, of draagzamer, toch? Je stelling klopt dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ieder wel eens pech heeft, en het gevoel dat alles tegen lijkt te zitten.
wat het verschil maakt, is hoe je er mee omgaat.
de een laat alles over zich heenkomen, en voelt zich slachtoffer.
de ander vloekt eens flink, om vervolgens de schouders onder de problemen te zetten.
wat je ook overkomt in het leven, een positieve daadkrachtige houding is altijd tot steun.
Rieneke1
13 jaar geleden
Omdat je in Nederland geluk af kan dwingen. Alleen met je gezondheid of de gezondheid van je omgeving kan je echt pech hebben. De meeste mensen in mijn omgeving die zeggen dat ze veel ech hebben staan ook negatiever in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk is niet per definitie af te dwingen. Dan zou iedereen wel gelukkig zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die ongeluukkig zijn in nederland hebben dit aan hunzelf te danken op ziektes na dan.
Elk huis zijn kruis en dat zal nooit veranderen.
De één heeft meer pech dan de ander en dat zal toeval zijn. Of het over een heel leven bekeken veel uitmaakt weet ik niet.
Maar er zijn ook mensen die altijd wat te klagen hebben al gaat het ze nog zo goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Sommige huizen hebben meer kruizen dan andere huizen.
Het lijkt soms wel eens een soort van domino effect. Er gebeurt iets waar je nogal van ondersteboven bent. Daardoor regeer je anders dan anders waardoor er weer iets fout gaat, waardoor je meer teleurgesteld raakt, etc etc. Gegeven ogenblik lijkt het dan ook of alles tegen zit.

Als je dit door hebt dan ben je in staat om deze cirkel te doorbreken. Weer even diep adem te halen en tegen jezelf te zeggen, ik laat door 1 ding de rest niet verpesten.
Ik denk dat mensen bij wie het lijkt alsof ze alles mee hebben dit gemakkelijker doen
13 jaar geleden
Misschien is dit boek iets voor jou, het is van H. Kushner, Als het kwaad goede mensen treft.
De mijne haalde ik van Marktplaats.
Niet direct een antwoord, eerder een tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat het glas half leeg is maar denk het glas is half vol.
Als je betere dingen voor je zelf wil zul je er voor moeten werken. Lach eens wat meer ook al is het om niks. Kijk uit naar leuke dingen. Beleef leuke dingen en kijk er dan naar terug naar leuke dingen. Zo heb je 3x lol om 1 ding.
( voor pret beleef pret na pret) en kijk niet naar een ander het gaat om je zelf. En de gene om je heen waar je van houd.rijk zijn zit in de kleine dingen des levens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dit is wel waar er zijn mensen waar echt altijd alles fout gaat zonder dat ze hier iets aan kunnen doen en andersom ook. Ik denk dat sommige mensen een beschermengel hebben en sommige niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er een groot deel zit in wat je van huisuit hebt meegekregen. En sommige mensen weten hoe ze hun kansen moeten grijpen, hoe ze op dat moment moeten handelen. Dit zijn vaak ook mensen met een vlotte babbel. Anderen zijn daar minder bedreven in. Je kunt die vaardigheden leren, maar het is verrekte moeilijk als je dat van thuis uit niet geleerd hebt. Accepteer wie je bent en wat je hebt. Cliché maar waar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sommigen zijn er overigens van overtuigd dat het om karma gaat. Tja, wie weet. Ik ben meer overtuigd van bovenstaande.
13 jaar geleden
Daar is het woord Karma voor uitgevonden. De één heeft meer Karma in te lossen dan de ander. Dat maakt de levensreis niet per definitie meer of minder makkelijk hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pechvogels hebben pech en geluksvogels hebben geluk...

Het draait allemaal hoe je denkt sommige mensen denken soms negatief over zaken en dan zijn ze verbaast dat het gebeurt?

Als je denkt dat je je presentatie niet kan kan je hem ook niet, of als je de vorige dag gesimuleerd hebt wat er allemaal fout kan lopen en je bent verbaast dat het gebeurt? Tuurlijk je hebt alles fout gesimuleerd en je geest denkt dat het zo is zelfde met negatieve gedachten je geest accepteert alles wat je tegen jezelf zegt...

Daarom als je positief bent en je simuleerd het positieven en je denkt dat het goed gaat aflopen en ook al zou het niet goed aflopen dan is het nog ok je bent nog niet dood niet?

Zie de 2 verschillende denkwijzes wie zal er meer succes hebben?

antwoord :

De meeste mensen hebben dus vaker pech omdat zevaak negatief denken. En de positieve mensen hebben vaak geluk.