wat helpt goed tegen misselijkheid?

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor de vele reacties. het gaat gelukkig weer helemaal goed! ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (8)

Als je misselijk bent moet je cola met suiker drinken. Niet te snel achter elkaar maar om de 2 minuten slokje.

Tegen misselijkheid wil cola nog wel eens helpen; tijdens een gedeelte van de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap dronk ik veel cola-light en dat gaf mij veel verli(u)chting!!
- Margriet

Bij zwangerschap oppassen met teveel cola light drinken hier zit namelijk wel cafeine in en dit is niet goed tijdens de zwangerschap (niet teveel) beter drink je cola-light cafeine-vrij.
- Sanny

Bij misselijkheid helpt heel vaak earl grey thee.
- Joanne

Zet thee van basilicum en drink dit langzaam op. (niet te heet drinken)
- Anne

als je misselijk bent snij een stukje gember wortel af schil er af snijden en zachtjes op kouwen gember neutraliseert je maag.
- Wim Sluiter

Als u misselijk bent door bijvoorbeeld griep kunt u eens proberen om even naar buiten te gaan. Er word altijd gezegt dat als je griep hebt moet je binnen blijven en in bed blijven. Maar gewoon even een kwartiertje naar buiten en dan weer naar bed, werkt echt
- Maartje

Rode bessensap wil nog wel eens helpen. Aanmaken als limonade.
- Rianne

Wat bij mij goed helpt tegen misselijkheid: melk drinken! Niet te veel; niet te snel. Bij mij is 1 slok vaak voldoende!
- Siem

Als je zwanger bent en heel erg misselijk kan cola drinken heel veel helpen, (uit eigen ervaring). Let wel, drink geen light (producten)er zit nl aspartaam in en dat is vruchtafdrijvend en kan voor een miskraam zorgen! (aspartaam is een zoetstof en zit in bijna alle suikervrije/light producten...oppassen dus!)
- Mariska

Door je neus inademen, en door je mond uitademen. dit geeft een rustig gevoel, ongeveer een kwartiertje volhouden en de misselijkheid zakt weer weg!
- ...kirsten...

Kauwen op een sinaasappelschil zou helpen tegen misselijkheid en zuurbranden. Of je m nou ook door moet slikken weet ik niet, maar lijkt me niet erg raadzaam ;-)
- Annemieke

Neem een augurk, werkt echt. Door het zuur ben je niet meer misselijk. Helpt ook als je te vet hebt gegeten. Probeer het eens!
- Gerda

Op je linkerzij gaan liggen. Het heeft volgens mij iets te maken dat de klep van je maag naar je darmen openstaat en je maag is dus vrij snel leeg. Het helpt in ieder geval.

Ik was bij de eerste zwangerschap erg misselijk en nu van de 2de zwanger ben weer het zelfde. Ik drink dan rooibos thee en het verlicht een heel stuk dan gewone thee. voel ik het opkomen dan neem ik rooibos thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een washandje op je voorhoofd en in je nek te leggen. Hopelijk helpt dat een beetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt iets eten het beste. (zie nog het stomverbaasde gezicht van vriend voor me toen ik op een weg vol haarspeldbochten een broodje at tegen de misselijkheid, Hij vindt juist dat een lege maag helpt om misselijkheid te voorkomen
anneliez
13 jaar geleden
Cola en naturel chips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk is frisse lucht en veel zuurstof .....dus goed en veel lucht in en uit ademen.

Ook vlugzout (ammoniak) schijnt te helpen.

Spannende kleren losmaken.

Is de misselijk van eten ? Is uitbraken een goed alternatief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde van iemand dat een klein beetje port drinken zou helpen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frisse lucht, geen rokers in de buurt en iets eten. Een biscuitje bijvoorbeeld.

Je neus goed schoonmaken/snuiten zodat je ook door je neus vrij kunt ademen.

Rust. Veel rust.
Op bed liggen, op je rug, met je bovenlichaam iets omhoog.

Nat washandje op je voorhoofd leggen of met je hoofd in de luchtstroom van een ventilator gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast alle genoemde thuismiddeltjes is er ook een geneesmiddel op de markt dat domperidon heet. Het is verkrijgbaar onder verschillende merknamen, maar domperidon is de stofnaam. Het is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Ik heb het zelf ook onlangs gekocht en dan in de vorm van zetpillen omdat ik te misselijk was om iets door te slikken. Maar bij mijn weten heb je het ook in tabletvorm.

Toegevoegd na 11 uur:
Naar aanleiding van de reactie op mijn antwoord dat dit middel niet te gebruiken is bij zwangerschap is er nog iets anders: Emesafene. Dat is een geneesmiddel dat wel te gebruiken is bij (extreme) misselijkheid tijdens oa de zwangerschap. Dit middel is echter alleen te verkrijgen met een recept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe het komt dat Bambina misselijk is maar als dat komt door zwangerschap lijkt mij Domperidon niet écht dé oplossing bij alleen maar misselijk zijn. Als je nou écht niks binnen kan houden en er dreigt 'n opname aan te komen vanwege die reden kan ik me het wel voorstellen. Maar niet puur om de misselijkheid.
Maar 't werkt wel ja. Ik gebruik 't ook tegen misselijkheid. Maar ik ben dan niet zwanger.
+ voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is ook het gevaar van antwoorden geven als je niet de volledige achtergrond weet van de vraag, maar ik zou altijd aanraden de bijsluiter te lezen voor je welk medicijn dan ook gebruikt. Goede reactie van je.