Hoe denken dove mensen?

Misschien een onduidelijke vraag maar hoe denken mensen die hun hele leven al doof zijn, aangezien ze nooit hebben leren praten? Hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat iedereen op zijn eigen manier denkt. Hoe ik als niet-dove denk is misschien ook weer anders dan jij.
Je denkt aan de aangeleerde woorden, ervaringen, indrukken, kleuren, geuren, klanken etc
Ik denk dat doven wat dat betreft hetzelfde denken alleen dan zonder de klanken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Net zo als jij en ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doven denken in beelden, gebarentaal en geschreven letters. Doven kennen geen klanken dus kunnen zij zich niet voorstellen hoe je op die manier kunt denken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zelfde maar dan in gebaren taal
maar wat ze denken weet ik niet je weet toch ook niet wat niet doven mensen denken!?

ik hoop dat de er wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denken heeft niets te maken met hoern
Je kunt lezen en schrijven en ook denken al ben je doof
Ik kan ook communiceren
ronron1212