Kan huid pigmentloos worden door eczeem?

Mijn zus heeft al jaren last van eczeem. op de plekken waar ze eczeem heeft wordt het niet meer bruin. ik vroeg me af of dit kwam doordat er daar geen pigment meer zit of doordat ik daar vaak krab (eczeem jeukt nogal) en de bruine huidlaag steeds weg gaat.

Is er iets om te zorgen dat die plekjes niet wit blijven want ze vindt het heel lelijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus had het verhaaltje getypt op mijn account en ik ben het vergeten te veranderen.
Maar maakt niet uit, want ik heb ook eczeem ;-)

Antwoorden (1)

Witwang
(in medische termen: pityriasis alba) is een vrij algemeen voorkomend probleem waarbij pleksgewijs verlies van pigment ontstaat, vooral op de wangen. De aandoening komt vrijwel uitsluitend voor bij kinderen tot 16 jaar. Kinderen met atopie (aanleg voor eczeem of astma) lijken een vergroot risico te hebben om pityriasis alba te ontwikkelen. De aandoening gaat vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de bron is?