Bestaat er een aandoening waarbij je op epilepsie lijkende aanvallen krijgt?

Ik krijg aanvallen waarbij ik op de grond val, bewusteloos ben, spierschokken krijg, en soms schuim op mn mond.
Ik heb ook nog andere kleinere soorten aanvallen.

Getest op epilepsie (Heel veel EEG's) Maar niks gevonden.
Behandeld voor PPEA's (psychogeen pseudo epileptische aanvallen). Behandeling heeft niks geholpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel!! :-)

Het beste antwoord

Ik denk wat je zelf al schrijft dat het meer gaat dan om PPEA aanvallen. Ben je er voor bij het SEIN geweest voor behandeling voor een voortgezette behandeling..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé, bedankt voor je antwoord.
Ik heb eerst 4,5 week bij SEIN op de observatie afdeling gezeten. Geen aanvallen gehad, en ook niks bijzonders gevonden op de EEG's. Toen ben ik doorverwezen naar de voortgezette behandeling van SEIN, voor de behandeling van PPEA's. Ik heb toen 8 maanden op de Voortgezette Behandeling Jongeren gezeten.
Heeft allemaal niks geholpen (de therapieën hebben wel voor andere dingen geholpen maar niet voor mijn aanvallen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je e-mail en info over migraine en epilepsie gaf jij het beste antwoord :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je e-mail en info over migraine en epilepsie is dit het beste antwoord

Andere antwoorden (6)

Schuim in je mond, ik denk meteen aan hondsdolheid...
Het klinkt heel onwerkelijk en stom, maar het komt voor bij mensen, al is het wel heel zeldzaam. Ben je gebeten door een vleermuis, hond of vos, dan is er toch een héle kleine kans. Ik zal er wel gruwelijk naast zitten.

Ik zou toch even een suggestie doen bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Er zijn mensen die in hun jeugd en jong volwassen leven veel flauw zijn gevallen of de klachten hebben die jij hierboven beschrijft. Bij een aantal mensen wordt later de diagnose D.I.S. gesteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook paniekaanvallen kunnen erg op epileptische aanvallen lijken, en er hoeft geen gevoel van angst of paniek te zijn om zo'n aanval te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb een fietsongeluk gehad waarbij ik op mijn hoofd gevallen ben.
Ik heb ook verschillende onderzoeken gehad maar er kwam niks concreets uit.
Tocht kreeg ik medicijnen tegen epilepsie en ik kan je vertellen dat mijn aanvallen al meer dan 5 jaar weg zijn!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er snel vanaf ben!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aanvallen zoals je ze beschrijft lijken inderdaad erg op 'grote aanvallen'.
Op zich zegt het niet zo heel veel als er via EEG-onderzoek niets gevonden wordt, tenzij ze net een EEG maken als je aanval hebt.
Bij mij was pas epileptische activiteit aantoonbaar bij een slaapdeprivatie-EEG (na een ruime dag wakker blijven).
Je neuroloog heeft geen medicijnen voorgeschreven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van mij had dat ook, het was het gevolg van weinig slaap en veel alcohol.