Is dit normaal? (zie beschrijving)

Vorig jaar September heb ik in het ziekenhuis gelegen dor blindedarmontsteking en een paar jaar geleden door een gebroken pols. Maar, gek genoeg, vond ik het helemaal niet erg om in het ziekenhuis te liggen, vast door de aandacht die ik kreeg en cadeaus en medeleven. Ik vond het wel heel lief enzo en iedereen was zo lief voor me, ik was dat gewoon niet gewend. Ik krijg normaal niet heel erg veel aandacht en dit was gewoon heel anders voor me. Maar wel fijn. Is het normaal dat de enige manier om aandacht te krijgen in het ziekenhuis belanden is? Want ik merkte niet eens de pijn door de liefde om me heen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Nee hoor, an sich is dat niet abnormaal om het niet onaangenaam te vinden om in het ziekenhuis te liggen. Je hoeft inderdaad even lekker helemaal niks, en mensen die je soms jaren niet gezien hebt, bekommeren zich ineens weer om je, en de verpleging en artsen zijn altijd heel lief.

Als dat echter de ENIGE plek is waar je de broodnodige aandacht kunt krijgen, dan moet je wel een beetje op je hoede zijn, want dat kan een eerste symptoom zijn van het syndroom van Munchhausen. Het is echter erg lastig daar zelf je vinger op te kunnen leggen ; dat zal je omgeving voor je moeten doen. Vooral omdat je niet alleen bewsut lichamelijk jezelf kunt ziekmaken, maar ook onbewust psychisch jezelf kunt ziekdenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blindedarm ontsteking en gebroken pols lijken mij toch niet erg op dat syndroom. Ik ken uiteraard de thuissituatie van Hart niet, maar het is mogelijk dat die liefdeloos is. En dan voel je je met enige aandacht voor je, al gauw als in een warm bad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom ga ik er in eerste instantie ook gewoon van uit dat het normaal is, en dat er niks aan de hand is. Het is vooral voor de toekomst dat je de vinger aan de pols moet houden, mocht het gebrek aan aandacht in het dagelijks leven inderdaad dermate ernstig zijn dat je 'reden' hebt voor het ontwikkelen van een dergelijks syndroom. Want dat begint natuurlijk altijd ergens, en twee, drie positieve ziekenhuiservaringen kán zo'n aanleiding zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord, hoor, heel erg bedankt!!!!

Andere antwoorden (1)

In het ziekenhuis liggen kan - zodra je geen pijn meer hebt en je niet zo ziek meer voelt - prettig zijn omdat je niet hoeft na te denken, geen verantwoordelijkheid hebt, je ritme wordt voor je bepaald en daarnaast krijg je als je mazzel hebt inderdaad extra aandacht.
Dat je dat prettig vindt, is helemaal niet gek.
Misschien is het wel verstandig in het dagelijks leven te proberen wat meer aandacht te krijgen, op een positieve manier, in je huidige omgeving of daarbuiten (als je bijvoorbeeld de bejaarde buurvrouw een handje helpt, kan het zijn dat je je daarvoor veel waardering terugkrijgt).