Waarom als je in de overgang als vrouw komt krijg je een dikke buik?

En wat kun je hier aan doen vooral als in verband van rugklachte geen buik oefeningen kan doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

door de overgang verandert de hormoonhuishouding,hierdoor krijg je ook een tragere stofwisseling,..als je daar geen rekening mee houd en gewoon je dagelijkse kost blijft eten zoals je gewent was,kom je sneller enkele kilo's bij!met name koolhydraatrijk eten en dan nog eens meer als nodig veroorzaakt dan plaatselijke vetophoping met name rond de buik!.. ook door de veranderde hormoonhuishouding,gaan je spieren verslappen en bij het ouder worden in het algemeen neemt de spieropbouw geleidelijk af! vrouwen hebben zowiezo meer en vlugger vetopbouw,..de buik!..de plek waar een kind in kan groeien moet goed beschermd worden ,vandaar dat er bij vrouwen zowiezo sneller een dikke buik ontstaat!

kleinere porties eten en .veel bewegen zal zeker de zaak in proporties houden!

Toegevoegd na 3 minuten:
sommige vrouwen krijgen door ingezakte wervels ook een dikke buik,..hen jij al eens een dexa scan laten doen?..deze is heel verantwoord als je bijv een lichtgewicht bent,rookt of veel alcohol drinkt,geen hormonen slikt tegen overgangsklachten,ik lees dat je veel rugpijn hebt?..dus laat dit mits nodig goed nakijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor het beantwooerden

Andere antwoorden (1)

wat bedoel je door rugklachten geen buikoefeningen? Vaak komt het door de slappe buikspieren dat je een overbelaste rug hebt. Dus door je juiste oefeningen (course stability) te doen verbeter je je rug en buikspieren. Wellicht kan een fysio je hier in begeleiden.