Hoe kun je gericht leren geduldig te worden en rust te vinden zonder dat het je mega veel energie kost of dat je er aan onderdoor gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als je ongeduldig bent, dan zoek je naar een techniek waarbij je in 1 seconde op terug kunt vallen.
Deze techniek moet dan wel helemaal in je zitten en je moet doet helemaal beheersen.

1 van de technieken is: meditatie.

In een ongeduldig moment kunt je dan tegen jezelf zeggen: Ohmmmm. 1 uitademing en je handen van boven naar beneden brengen.

Er zullen vast wel meer technieken zijn, maar deze ken ik.

Een andere methode welke bij jouw past is teruggaan naar je basis. Buikademing en in de Chi stand/zit gaan.

Nogmaals, wil je ala minute rustig kunnen worden, dan zul je de technieken moeten beheersen. Tot in de puntjes. Dus voor jouw zou ik zeggen, ga door met waar je mee bezig bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handen van boven naar beneden brengen als in het wortelen of de begin beweging van de 24 vorm? http://www.youtube.com/watch?v=TBvF6r6DOvc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan die filmpje niet zien op mijn werk of mobiel. Maar elk begin van de yang vorm is een kleine beweging van armen omhoog en omlaag. bedoeld om te gronden en te aarden.
Dus ja. Armen zijwaarts omhoog tot boven je hoofd en voor je lichaam omlaag is eigenlijk je eigen aura schoonmaken en omlaag brengen. Als je onrustig bent, zit er veel energie in je hoofd. Die breng je omlaag met die beweging.
Dus armen omhoog: adem in.
Armen omlaag: adem uit. Tijdens het omhoog, visualiseer dat je schone energie uit het universum opneemt.
Bij armen omlaag breng je die energie in je lichaam en neem je de vuile energie mee uit je lichaam naar je voeten in de aarde.
Een innerlijke douche. De beweging visualiseren in je hoofd doet ook al veel. Dus in een drukke omgevingen met andere mensen kan je dat doen. Hetzelfde als je in het ziekenhuis aan bed gekluisterd bent. Dan kan je altijd nog QiGong visualiseren.

Andere antwoorden (3)

Oefenen. Yoga. Ademhalingstechniek. Continu aan jezelf vragen "is deze onrust het waard". Tijd voor jezelf claimen. Ontspanningsoefeningen. Je er bij neerleggen dat je ongeduldig bent (acceptatie helpt!).

Ongeduld zit ook een beetje in de aard van het beestje. Het is moeilijk om dat er uit te krijgen. Je kunt er ook naar streven om er mee om te leren gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe de joy-touch! In het boek: vind het gelukspunt in je hersenen leer je heel eenvoudig hoe je dit snel (heel snel) kunt toepassen! Je bent meteen relaxter.
Geduldig worden: lees assagioli: over de wil.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eigenlijk een moeilijke vraag. Volgens mij is voor iedereen geduld een ander begrip en heeft iedereen geduld op een ander gebied. Ikzelf werk in de zorg met oudere en heb voor deze mensen engelen geduld. Maar als ik op het werk een computer tegen kom die erg langzaam is dan zou ik die wel drie hoog uit het raam willen smijten. ik zou dus niet weten hoe je gericht kan leren geduldig te zijn. Ik denk dat je dat wel of niet hebt.
Geduld is een eigenschap in je persoonlijkheid. Ik zou niet weten hoe en waar je dat kan leren.
Sorry dat ik geen goede raad heb.