Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom willen jonge mensen ouder geschat worden en oude mensen juist jonger?

en rond welke leeftijd verandert dit?

Toegevoegd na 1 minuut:
En is het ook zo dat als ik nu jonger geschat word, ik waarschijnlijk over 10 jaar nog steeds jonger geschat word en het dan juist een voordeel is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je jong bent, wil je graag volwassen zijn.
Want een volwassene wordt serieus genomen, mag zelf beslissen wat hij wil, telt helemaal mee.

Als je ouder wordt, ervaar je de eindigheid van je bestaan en zou je klok terug willen draaien. Bovendien wil je graag nog volledig in het leven staan en wil je niet worden aangezien als iemand die niet meer meetelt omdat 'ie over de mooie jaren heen is.

In beide gevallen geldt dus eigenlijk: Je wilt er bijhoren!

Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Bij de meeste mensen verandert het gevoel niet voor oude te worden aangezien tussen je 40e en 50e levensjaar, wanneer je zo'n beetje op de helft zit.

Toegevoegd na 3 uur:
Die laatste alinea is kromgegroeid. Wat ik wilde schrijven is:
Bij de meest mensen verandert het gevoel van 'niet voor oud te willen worden aangezien' tussen het 40 en 50e levensjaar. Dat is wanneer je zo'n beetje op de helft zit.
Je kijkt terug, maar ook vooruit. Je maakt balans op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

We streven allemaal naar het gemiddelde ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat als je jong bent het vaak moeilijk is om ergens binnen te komen b.v in een discotheek.
en als je ouder bent wil je er jonger uitzien, om niet geweigerd te worden in de discotheek omdat je te oud bent,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben nu bijna 27 en ga het steeds relaxter vinden dat mensen me minstens 5 jaar jonger schatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je jong bent is het stoer om ouder te zijn.
Je vindt vaak iemand die veel ouder dan jou is leuker en dan zou je willen dat degene jou ook leuk vindt. Als je je ouder voordoet dan dat je bent hoop je dat effect te bereiken. Zeker als je een tiener bent dan ben je al helemaal onzeker over alles en nog wat....
Vaak vinden veel mensen zich saai en onaantrekkelijk als ze ouder worden dus dan proberen ze jonger te lijken door op bepaalde manier te praten of zich wat ''jeugdiger'' te kleden
Maar uitendelijk heeft elke leeftijd z'n charme
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat iedereen graag oud wil worden, maar niemand oud wil zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing