Hoe ontwikkelt Schizofrenie zich in de kinderjaren?

Ik heb op internet gelezen dat kinderen niet zo snel de diagnose Schizofrenie krijgen. Maar dat het wel mogelijk is dat kinderen schizofreen zijn. Dit komt niet vaak voor.

Hoe ontwikkelt dit zich bij kinderen (basisschoolleeftijd)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Op onderstaande site vond ik deze informatie:

...Vrijwel algemeen wordt aangenomen, dat de schizophrenie meestal uitbreekt bij menschen, die van huis uit –dus erfelijk- een bepaalde persoonlijkheidsstructuur bezitten. Vanaf hun eerste kinderjaren zijn zij opgevallen door hun eenzelvigheid, schuchterheid en onzekerheid. Zij hebben nooit vrienden gehad. In den familiekring voelden zij zich niet thuis en prefereerden de beslotenheid van een “eigen kamer”. Tegenover vreemden wisten zij geen houding aan te nemen en sloten zich daarom op in een ongenaakbare onverschilligheid. Tegenover het andere geslacht hebben zij nooit enige avances durven maken. Bij dit alles hebben zij soms uitgeblonken door een goed verstand...

Meer vind je op: