Op kamers/ uit huis met huisdier?

Wat als ik uit huis wil/moet en ik hebt een huisdier (fret).
Ik moet hem wel meenemen anders zorgt er niemand (goed) voor hem. Dat zou betekenen dat ik hem weg zou moeten geven en ik ben te gehecht aan hem geraakt om dat nog te doen.

Zijn er opties om toch een huisdier mee te nemen? Ik heb vrienden van mij gehoord over anti- kraakpanden. Wat houdt dit precies in? Is het een optie?
Zijn er ook kamers waar je wel dieren mag houden? Fretten staan er bekend om te stinken. Nou valt het bij mijn fret wel mee maar je ruikt hem wel.

Wat voor opties zijn er allemaal om uit huis te gaan en toch je huisdier mee te nemen?
Ik studeer ook nog.

Er hoeft geen rekening te worden gehouden met de kosten van het huisdier, dit kan namelijk geregeld worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik zie twee vragen: wat is anti-kraak en mag je daar een huisdier meenemen?
Antikraak kan je gaan wonen als je je aan kan sluiten bij je regionale antikraak stichting. Dit kan je meestal alleen doen op voorspraak van andere mensen die al antikraak wonen. Zij geven jou naam dan door. Als je dan woont in een leeg kantoorpand/woonhuis dan kan je daar wonen zolang als dit pand geen andere bestemming heeft. Is die bestemming er wel dan moet je binnen twee weken er uit en heeft de stichting geen verplichting om iets anders voor je te hebben. (ze gaan natuurlijk wel zoeken maar...) Het is een goedkope manier van wonen (je betaalt meestal alleen maar gas en licht e.d. dus zo rond de 100 euro) maar je moet wel een uitwijk mogelijkheid hebben en je kan het dus wel opknappen maar dat kan dus zomaar weer over zijn. Ik ken mensen die wonen al zes jaar op dezelfde locatie maar ik ken ook mensen die na drie weken er al weer uit moesten.
Meestal mag je wel een huisdier hebben maar dat staat in de afspraken met de stichting die dit doet in jouw omgeving.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ga je trouwens gewoon op kamers dan is het afhankelijk van de huurbaas of dit wel of niet wordt toegestaan. Informeer hier dus naar op voorhand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nou vrienden van mij mochten gewoon hun huisdieren meenemen op kamers hoor, zolang anderen er geen last van hadden. En een fret zit in een hokje