Je gebruikt het in je lijf als energie, of je slaat het op in vetcellen als reserve, of (bij bepaalde aandoeningen) je poept het uit.
Vet kun je niet via de huid kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De chirurg kan kan het er uit snijden...
Maar dat is een dure en ingrijpende oplossing als je vet kwijt wilt.

Vet is een leverancier van energie. Je lichaam gebruikt die energie. Het vet wordt dus omgezet in energie.

Veel mensen hebben meer vet dan ze gebruiken.
Vergelijk het met een auto. Je gooit benzine in de tank, maar op een gegeven moment is de tank vol, en komt de benzine in de auto terecht.
Het kost heel veel energie om dat weer in orde te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het maar waar, dan zouden er een stuk minder mensen met dieten vechten.
Vet is een stof die dient als brandstof voor je lichaam.
Zoals een auto benzine verbrand, zo heeft je lijf vet nodig om te verbranden wanneer je beweegt. Je spieren en ook je hersenen 'verbruiken' het vet om te kunnen functioneren.
En beweeg je niet genoeg....dan blijft het vet lekker zitten waar het zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vetten heeft de mens nodig als bouwstof maar ook vanwege vitamines die in vet oplosbaar zijn. Er zijn zelfs een paar essentiële vetten die je binnen moet krijgen om gezond te blijven, linolzuur en alfa-linoleenzuur

Ander verhaal is lichaamsvet. Daar hebben veel mensen teveel van. De grap is dat de oorzaak niet zozeer vet uit voeding is maar vooral snel opneembare koolhydraten, waarvan een overschot heel gemakkelijk als vet wordt opgeslagen.

Lichaamsvet is opgeslagen brandstof, dia aangesproken wordt bij tekorten. Je moet gewoon minder calorieën naar binnen werken dan je verbrandt. Dan wordt die voorraad aangesproken en val je af.

Toegevoegd na 3 uur:
Essentieel betekent in dit geval dat het lichaam ze zelf niet kan maken.