Waarom hebben homo's altijd veel vrouwelijke vrienden maar is het omgekeerd niet hetzelfde?

Dus lesbiennes met veel mannelijke vrienden?

(Volgens het stereotype beeld.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk ken ik homo's met veel mannelijke vrienden, én lesbo's met veel mannelijke vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dit soort reacties te voorkomen heb ik dus erbij gezet dat het hierbij om het STEREOTYPE gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het waarom van iets vragen als dat iets alleen maar een stereotype is? Wat is het nut van zo'n exercitie? Je vraagt in feite waarom iets zo is, áls het waar is, terwijl je weet dat het niet waar is. Waarom is de huidige koning van Frankrijk kaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vraag niet kan waarderen, reageer dan gewoon niet. De groeten.

Het beste antwoord

Omdat mannen wel de fantasie hebben om met de lesbiennes in het bed te duiken en dat laten merken (Niet normaal kunnen doen) en vrouwen niet de illusie hebben dat met homo's te willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

homo's zijn volgens het stereotype gevoeliger dan hetero jongens.
vrouwen zijn gevoeliger dan mannen, dus voelen homo jongens zich beter thuis bij vrouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homo's hebben over het algemeen veel vrouwelijks in zich en zijn ook erg geinteresseerd in hoe vrouwen dingen doen, zij identificeren zich er vaak mee ( ff globaal genomen want niet iedere homo is hetzelfde maar de meesten die ik tegenkom heb ik het nu even over) Hun gevoelend zijn zoals die van vrouwen... Dus als ik met een homo praat dan is dat eigenlijk meer als vrouwen onder elkaar.

Bij lesbiennes is dat vaak anders, niet veel ervaring mee, want ondanks dat ik bi ben, krijg ik niet veel lesbiennes op me af, maar wat ik soms zie is dat lesbiennes vaak heel negatief tegenover mannen staan. Ik ken een aantal vrouwen die bi waren en kozen voor de lesbische kant na de zovvelste teleurstellende ervaring met mannen die alleen maar op sex uit waren. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn.

Ik ben zelf trouwens bi en heb meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke. Ik heb eigenlijk alleen vrouwelijke vrienden die wat mannelijks en stoers hebben :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral de 2e alinea goed antwoord +
Omdat mannen macho's zijn die hebben niets met homo's of vrouwen waar ze niet mee mogen ...

Je vroeg om een stereotype beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook wel okee dit antwoord :o)
Mannen die hetero zijn willen vaak niet alleen gezien worden bij homo's omdat ze denken dat de buurt dan denkt dat zij dat ook zijn en dat willen ze niet. Terwijl het vrouwen niets uitmaakt of hun vriend nu homo is en hun vriendin bi of lesbisch.

Ook hebben homo's veel meer vrouwelijke vrienden omdat zij zich daar prettiger voelen en mee mogen praten over b.v. kinderen opvoeden of dieren verzorgen. Het maakt bij vrouwen geen verschil terwijl een hetero man juist deze onderwerpen vaak niet bespreekt met een man.
Ook kan een homo oppassen op de kinderen, wat zij heel graag doen., de vrouw denkt hier niks bij terwijl een man gelijk denkt dat het een pedofiel is.
Ik kan het weten omdat ik homo's heb in mijn vriendenkring en deze onderwerpen wel eens zijn besproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk mens heeft een mannelijke èn een vrouwelijke kant in zich.

Bij mannen overheerst als regel de mannelijke kant; bij vrouwen is dat de vrouwelijke kant.

Homo's vertonen soms vrouwelijk gedrag, wellicht omdat een deel van hun vrouwelijke kant de overhand heeft.

Vermoedelijk ook daarom voelen zij zich tussen dames wat meer op hun gemak en tussen mannen wat onzeker.

Bij lesbische dames overheersen geen mannelijke gevoelens en dus voelen zij zich ook niet tot mannelijke vrienden aangetrokken.

Groet,

Ton