Welke oefeningen voor het versterken van de Atlas-wervel ?

Heb lichte kraakjes bij het bewegen van het hoofd, en ik vraag me af, welke oefeningen er moeten gedaan worden om juist NIET weer te gaan belasten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Deze vraag kan je hier wel stellen, maar je moet absoluut, zeker in jouw situatie, afgaan op wat de experts hierover tegen jou zeggen. En die experts zijn je behandelend arts(en), fysiotherapeut etc.
13 jaar geleden
Versterken in welke zin?
Qua bot, stabiliteit, coördinatie of bewegingsmogelijkheid?
Zie bijgevoegd een aantal oefeningen om zelf de nek te kunnen trainen. Richt je met name op de oefeningen voor 'hoog-cervicaal'.

Oefen wel met gezond verstand, dus mocht het niet goed aanvoelen (pijnklachten, duizelig, misselijk, hoofdpijn etc) stop dan met oefenen

http://www.aadvanderel.nl/PDF/msc.pdf