Wat moet ik doen als ik steken in mijn rug krijg?

Ik heb rugpijn. En af en toe kan ik door de steken in mijn rug niet ademen. Dan krijg ik soort ademhalingsprobleem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (4)

dat komt doordat je spieren verkrampen
neem een lekker warm bad of een warme douche en smeer er een spierbalsem op dat helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vorige antwoord kan goed zijn maar het kan meer oorzaken hebben. Ik weet niet of je rookt o.i.d. maar het kan ook een bloedpropje in je longen zijn waardoor je het benauwd hebt. Hou het even in de gaten en als je het niet vertrouwd even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kans is groot dat dit met je tussenwervelschijf te maken heeft. Deze is in veel gevallen betrokken of de oorzaak van rugklachten.
Indien de tussenwervelschijf niet geheel optimaal functioneert, kan het soms zijn dat er een kortdurende foutieve beweging ontstaat lokaal in de onderrug.
Dit geeft pijnklachten, hetgeen door de hersenen wordt waargenomen. Als automatische reactie worden omliggende spieren aangespannen, waardoor bewegen (en dus ook ademen) moeizamer gaat.

Wat je dan moet doen is proberen een ontspannen buikademhaling te krijgen en de spieren weer proberen 'los te laten'.

Indien het aan blijft houden / terug blijft komen is het misschien zinvol om een keer een afspraak bij een paramedicus (fysio/manueeltherapeut) te maken om de oorzaak van de klachten te achterhalen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies dezelfde klachten en na een bezoek aan de dokter bleek het dat mijn rug licht vergroeid is.
Ik heb een verwijsbrief gekregen voor fysiotherapie om oefeningen te doen en sommige bewegingen af te leren/ geleerd anders te doen.