Ik heb nare gedachten en voel me daar heel rot om. Hoe raak ik het kwijt of wat moet ik doen?

Ik keek een film over een meisje die mensen kon doden die haar in de weg stonden. Bij mij kwam de gedachte opeens 'dat zou voor mij handig zijn dan zou de vriendin van mijn vriendin doden zodat ik haar voor me alleen heb en niet meer onzeker over de vriendschap hoef te zijn'.
Ik schrok hier heel erg van!!
En om het los te laten vroeg ik me zelf of ik dan wil dat ze dood gaat, nee, maar ik dacht het wel dus dan wil ik het wel. Weet iemand wat ik hiermee kan doen?
Ik ben heel onzeker en bang dat mn vriendinnen het leuker hebben bij andere vriendinnen. Maar het is toch vreselijk als je dat denkt!

Sorry voor het lange verhaal maar het voelt alsof ik een psycho ben!

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik ben trouwens al 26. En degene waar het om gaat is ook een vriendin van mij, wat het nog erger maakt :(

Toegevoegd na 33 minuten:
Oh ja, en het is niet niet dat ik bang ben dat ik haar zou vermoorden maar meer de gedachte dat ik voordelen aan haar dood zou vinden...ben zo bang dat ik dat dan echt zou willen omdat ik dat denk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zat je elfen lied te kijken? xD
klonk wel zo een beetje uit je verhaal :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een psychopaat maakt zich geen zorgen over zijn/haar gedachtengang. Dus geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien jouw leeftijd is er meer aan de hand.
Een psycholoog kan jouw problemen het beste behandelen.
Indien je in het vervolg weer teleurgesteld wordt in jouw vriendenkring, kunnen jouw gedachten vaste vormen aannemen en ook jouw handelen en doen kunnen daarvan op invloed zijn.

Antwoorden (16)

nee je bent geen psycho,je bent gewoon jaloers en hebt erg veel behoefte aan geborgenheid.ik weet wat je bedoeld,mn dochter heeft t ook.hoe oud ben je eigenlijk en heb je dat alleen bij die ene vriendin of ook bij andere?of heb je maar 1 vriendin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al 26. Ik heb wel meer vriendinnen maar zij is de populairste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer je op je andere vriendinnen te concentreren.als de populairste vriendin merkt dat ze achter gesteld word of niet meer zo in de belangstelling ligt trekt ze wel bij.zo niet sta er dan boven,zij is echt de enigste niet die belangrijk is voor jouw.snap je.
sterkte en ik hoop dat je er wat mee kan.
Het is idd. een rare gedachte maar wees gerust, iedereen denkt wel eens zo. Alleen wanneer je vaak dit soort gedachten hebt moet je er misschien eens over na gaan denken om er met iemand over te praten. Het twijfelen aan je zelfvertrouwen kan ook te maken hebben met je leeftijd of dat het je is aangepraat waardoor je het gaat geloven.
Als je de positieve dingen van je zelf eens gaat benoemen zul je zien dat je het waard bent om te leven.
Succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je leeftijd niet in je profiel staat, maar ik vermoed dat je een puber bent.
Waarom ik dat denk? Je bent onzeker over jezelf en dat zijn echt alle pubers, de een wat meer dan de ander, maar het is volkome normaal om je af en toe, of zelfs heel vaak, onzeker te voelen.

Dat je 'rare' gedachten hebt is niets om je zorgen over te maken, ook dat hebben we allemaal wel eens. Denken en doen is een heel verschil hè.
Dat die gedachte bij je opkomt maakt je nog geen psycho. Ik heb vroeger mijn broer heel wat vervelende dingen toegewenst, grrr kon hem wel schieten.

Probeer trots te zijn op jezelf, als vriendinnen het met andere leuker hebben waarom komen ze dan toch nog bij jou? Wees jezelf, goede vriendinnen zullen je accepteren zoals je bent.

Toegevoegd na 20 minuten:
Je bent 26, dus niet echt een puber meer.
Die 'rare' gedachten zou ik me echt geen zorgen over maken.
Dat je zo onzeker bent over je vriendinnen wél. Praat er eens over met je vriendinnen. Leg ze uit hoe onzeker je bent, ze kunnen vast je gevoel van onzekerheid wegnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey, ik puberde op mijn dertigste nog... haha :-)
Je zegt dat je onzeker bent.. dat is waarschijnlijk ook de reden dat je dat allemaal denkt... je denkt dat jij slechter/stommer/dommer/lelijker bent dan die andere vriendin van jou vriendin.
waarschijnlijk ben je ook jaloers. jaloers op dat zij ook zo'n goede vriendschap hebben, en je voelt je in de steek gelaten, want zij was toch echt jou beste vriendin, en nu gaat ze er gewoon met die andere vandoor!

ik zou zeggen: probeer niet onzeker te zijn, denk gewoon Het is mijn bff, en ik heb toch ook nog wel andere meiden waar ik mee om ga, [heb je die?] en als dat niet helpt, zou ik gewoon lekker veel in de vakantie met je vriendin doen, zodat je ook kan denken: ha, ik doe nu wel lekker leuke dingen met haar, en die andere vriendin niet! en je kan als je echt ten einde raad bent er gewoon met je vriendin over praten [misschien niet meteen over die neiging om die andere vriendin te doden, maar over dat je je soms heel jaloers op haar vriendin bent, en soms ook verdrietig bent omdat je denkt dat zij niet meer je beste vriendin is ofzo, en hoe naar je dat vind!!] dan heb je ggrote kans dat je vriendin begrip toont!! Succes.!!

Toegevoegd na 4 minuten:
En iedereen heeft wel is dat soort gedachten, dus je bent echt geen psycho ofzo hoor! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, praat er over. Maar wees wel voorzichtig in wat je zegt. Of nog beter, breng het bij God. Hij luistert naar je, en weet alles van je, en bovenal Hij houdt van je! Hij wilt je heel graag helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eeeh.....ik geloof niet dat GV een soort van Egvangelisatieplatform was.....
ik denk je niet de enige bent die deze gedachte wel eens heeft gehad hoor!
bij jou zit je onzekerheid je dwars omdat je bang bent je vriendinnen meer om elkaar geven dan om jou
wees gerust deze gedachte gaan weer weg als je bedenkt...stel dat je dat doet je vriendin van je vriendin vermoorden ... heb je helemaal geen vriendinnen meer ..en ga je voor bepaalde tijd naar een zwaar bewaakt hotel..waar niemand je vriendin wil zijn ..kop op maak plezier in je leven je bent nog jong bel ze op en ga lekker weg straks het is zaterdagavond
veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is gewoon je reptielenbrein, je dierlijk overlevingsinstinct, dat af en toe tegen je spreekt. Je weet goed genoeg dat het onzin is en dat jij zoiets nooit zou doen. Maar af en toe komt er ineens zo'n rare ingeving doorheen... Dat is gewoon menselijk / dierlijk.

Heel veel ouders schrikken zich ook rot als ze b.v. weken met een huilende baby zitten en dan opeens nare gedachten krijgen over wat ze kunnen doen om het te laten stoppen. Terwijl ze wel heel goed weten dat ze dat nooit zouden doen. Dat is wel het moment om jezelf af te vragen hoe ver je zou gaan en of je hulp moet zoeken, maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je gewoon onzeker bent.

Dus zet het van je af en ga wat leuks doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spreek hierover met hen die je nastaan, liefhebt.
praat erover, in alle openheid.
dit zijn zaken die zich zomaar aan je openbaren.
loop er niet voorbij, sta even stil.
kies mensen uit die je vertrouwt, spreek over wat je bezighoudt, hopelijk lucht het op.
je bent geen psycho denk ik, je bent zo kwetsbaar als het leven zelf. weees svp bewust, bewust van wie en wat je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt een psycho was, zou je hier deze vraag niet stellen, dan stond je er niet eens bij stil, of het een slechte gedachte zou zijn.
Dus er is niets meer aan de hand dan, ontevredenheid over de situatie, maar dat is al lastig genoeg natuurlijk
anneliez
13 jaar geleden
Als je echt een psychopaat was, dan was je nu bezig de moord te plannen....

iedereen heeft rare gedachten... onze daden echter zijn wat telt. Gedachten mogen er zijn. Ook rare. En als je liever wat anders denkt... niemand die je tegenhoudt.

:-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand praat erover, maar iedereen heeft wel eens dat soort gedachten. Uiteindelijk zijn we beesten met een laagje beschaving, en bijvoorbeeld het instinct om anderen die in de weg staan (in de weg van voedsel, vriendschap, seks, wat dan ook) geweld aan te doen, is gewoon nog in ons aanwezig.

Het goede nieuws is: het gaat er niet om wat voor moordzuchtige gedachten wel eens aan de oppervlakte komen drijven, het gaat erom wat je met die gedachten doet. Het is je beslissing die telt, je daden. Jouw reactie op die gedachten is om geschokt te zijn over jezelf en niet om werkelijk een moord te plannen.

Gefeliciteerd, je bent geen psychopaat, je bent volkomen normaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare gedachten hebben we allemaal wel eens denk ik.Voel je er maar niet schuldig over.Zit er maar niet over in.Je gaat toch niet echt rare dingen doen?Een beetje denken over situaties kan niks geen kwaad .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In films kan alles he'? Daar zijn het ook films voor, en dat je een beetje ben gaan zitten voortborduren met een eigen scenario is niet heel vreemd. We hebben allemaal 'ns een keer gedacht: wat als die en die er niet was!
Maar we hebben een geweten en die zal jou echt wel tegenhouden om ook echt iets in uitvoering te brengen.
Geniet van en met jouw vriendinnen. Zij zien jou doch ook als vriendin, dus maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gedachten zijn maar gedachten!!!
accepteer gewoon dat het gedachten zijn, die mag je hebben!
zoals vele goeie antwoorden al zeggen, iedereen heeft gedachten.
luister er wel naar, het zijn tekenen(hulpmiddelen), waar je wat aan kunt hebben, om het leven wat gemakkelijker te maken. dus negeer het juist niet maar leer ervan!
dit is ontwikkeling/levenservaring/zelfkennis...
en laat je niet om de tuin leiden of je intimideren door je gedachten, je hebt er controle over.
dussss
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens heeft per dag goede gedachten, slechte gedachten en ... gedachten.
Dat komt voort uit de veelheid van gedachten en alles wat je meemaakt alsmede wat je onderbewustzijn naar je denkraam stuurt.
Gelukkig hebben wij de (niet praxis)
mogelijkheid de bull en de shit van elkaar te scheiden.
Doe dat vooral, om je gedachte kun je niet veroordelen of veroordeelt worden, wel wat je er mee doet.
Dus zet het van je af, geef je vriendin (en) een dikke knuf en ga samen iets leuks doen .
KLAAR.
Alles wat je aandacht geeft, ontwikkelt zich in jezelf.
Geef de goede dingen en gedachten dus aandacht en donder de rest in de prullenbak, het knopje delete zit nog niet in je hoofd en maak wat moois en gezelligs van je leven.
Met zelfs het kleinste lampje verjaag je de grootste duisternis!! Moet je je lampje wel AAN zetten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon in de knoop zit met jezelf.Ik zelf het heel veel baat gehad bij Mindfulness boeken.Deze zijn verkrijgbaar bij onderandere Bol.com. De schrijver van het boek heet Edel Mais. Ieder mens heeft wel eens rare gedachtes als hij niet lekker in zijn vel zit.
Succes ermee.