Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gevaarlijk is de varkensgriep?

Er bestaat daardoor het risico van een grootschalige uitbraak op wereldniveau, oftewel een pandemie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
945

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Moeilijk in te schatten allemaal.. ik heb wel gehoord dat wanneer je dat griepje eenmaal te pakken hebt, de kans dat je eraan sterft ongeveer 1 % is. Dat valt op zich nog wel mee dacht ik zo. Alleen een beetje jammer dat als er in Nederland 10 miljoen besmettingen gaan plaatsvinden, er dan 100.000 mensen doodgaan..
En volgens mij is er niet echt een pijl op te trekken of het zover komt en in welk tempo. Allemaal speculatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op de onderstaande link. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang er (nog steeds) geen sprake is van één epidemie kan er (nog steeds) geen sprake zijn van één pandemie...

Het risico van griep is altijd aanwezig. En er ontkomt doorgaans geen land aan. Dus deze Mexicaanse griep zal ook wel weer één epidemie en mogelijk een pandemie worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel gevaarlijk want het is dodelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevaar en de besmettelijkheid zijn twee verschillende zaken.
De huidige variant is op zich niet zo gevaarlijk. De verschijnselen worden 'mild' genoemd.
Maar vaak ontwikkelt zich een tweede griepgolf, die veel agressiever is.

Toegevoegd op 01-05-2009 13:18:57
Op dit moment zijn er wereldwijd 331 mensen besmet met dit nieuwe virus. Op zich is dat een verwaarloosbaar aantal op de 6.770.000.000 mensen.
Maar, het feit dat een epidemie zich explosief kan uitbreiden veroorzaakt de enorme onrust.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het is geen varkens griep maar mexicaans griep en net zo gevaarlijk als destijds de honkong en/of spaanse griep
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding