Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat we gevoelens in onze buik/romp voelen?

Vlinders in buiken, knopen in magen, happen die niet door kelen worden gekregen, ik ben niet de enige die voelt met haar buik... Waarom is dat zo? Zou het iets te maken hebben met kwetsbaarheid van ingewanden (een of andere oerreactie)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoort je keel bij je romp?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euh, met een beetje goede wil... Nou ja, spijsverteringskanaal begint er, en dat is weer onderdeel van ingewanden, die verder allemaal in je romp zitten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij komt dat echt door de brok in je keel, niet door je maag

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vlinders in mijn buik: ja dat herken ik wel.
Verder is het enige gevoel in mijn buik wat ik voel is dat ie te dik is. -lol-

Maar ik had een vriendin wier gewicht nogal eens vaak varieerde van maat 36 tot maat 44, afhankelijk van haar welbevinden.

Je gevoel, hoe je je voelt, werkt heel sterk door op je spijsverteringsorganen. Als je je rot voelt wil je niet eten, waarom zou je?
Anderzijds zijn er mensen die dan juist heel veel gaan eten, dus het is van persoon tot persoon verschillend.

Nee, ik geloof niet zo in een oerreactie op ingewanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Harten die in kelen kloppen en stenen die op de maag liggen heb je nog vergeten. En wat te denken over het apenzuur dat men zich schrikt. Niet alleen het hoofd maar ook andere delen van het lichaam nemen deel als men emoties ondergaat.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding