Kun je van teveel koffie diarree krijgen?

Wat "teveel" is verschilt natuurlijk per mens, maar sinds kort drink ik ongeveer drie tot vier kopjes in plaats van één tot twee.

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8K

Antwoorden (6)

Koffie werkt laxerend, maar echte dunne diaree zul je er niet van krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een groot effect zal het niet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de "doorsnee mens"geen problemen met 4 kopjes koffie per dag heeft. Maar uitzonderingen bevestigen de regel. is een spreekwoord. Als je denkt dat jij tot de uitzonderingen behoort, gewoon bij 2 kopjes per dag blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie werkt laxerend, dus als je, je koffie drink gedrag verdubbeld is de kans groot dat je diarree krijgt.

Hier bij moet je veel drinken want koffie houd vocht vast en diarree bestaat het meeste uit vocht. Vandaar dat het ook zo dun is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet snel, want koffie speelt een 'dubbelrol' in onze spijsvertering.
Koffie onttrekt vocht uit ons lichaam en voedsel dus zou je er juist eerder obstipatie (opstopping) van krijgen, maar koffie zet ook ons peristaltisch systeem in werking (de darmgang) dus moet je misschien na het drinken direct naar het toilet (de som koffie+sigaret=toilet kennen velen van ons).
Van teveel koffie kan je ook hoofdpijn krijgen, of een hyperactief gevoel en zelfs trillingen in je ledematen.
Mocht je er gevoelig voor zijn, dan kan je beter cafeinevrije koffie drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit gehoord, dacht het niet hoor.
test jezelf en ga terug naar 2 kopjes max,
en zie wat er gebeurd.