Wie heeft er ervaring met accupunctuur om te stoppen met roken?

Ik wil graag stoppen met roken maar zo lukt het me niet { ja ik weet het geen ruggegraat} en zit nu te denken om het met accupunctuur te proberen. Wie heeft hier postieve/negatieve ervaringen mee?
Ja ik wil echt stoppen.

Toegevoegd na 10 uur:
werd het in jullie gevallen vergoed door het ziekenfonds?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acupunctuur is totale onzin maar het werkt wel fantastisch als placebo!! Ow.. Nu heb ik dat voor je verpest. Maareh, waarom wil je stoppen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom ik wil stoppen
1 ongezond
2 veel te duur
3 stress als er geen shag in huis is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allemaal bedankt voor jullie antwoorden/reacties
ik ga er nog eens goed over nadenken nu ik verschillende meningen heb gelezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die ik ken werd behandeld met accupunctuur, weliswaar voor iets anders, maar zij was met de naald geraakt in een vetcel waardoor deze enorm groot werd.
Nu heeft ze een flinke bult waar dus die opgezwollen vetcel zit.
Dit is permanent en als ze het operatief laat verwijderen zal er een deuk komen.

Antwoorden (7)

Mijn moeder. En dit is compleet fout gegaan. Ze werd op een verkeerde zenuw geraakt en kreeg wekenlang huilbuien uit het niets. Soms werd ze wakker van het gehuil. Dit had zeker met de accapunctuur te maken aangezien ze al een week gestopt was toen ze begon met accapunctuur.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar misschien was dit een slechte en zijn sommige gewoon beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft ze geen contact meer gehad met de acupuncturist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel maar die liep weg voor zijn verantwoordelijkheid. Zei dat dit mama's schuld was enz enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeer vervelend hopelijk zijn haar huilbuien over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het heeft wekenlang geduurd. Inmiddels is ze gestopt met roken uit eigen kracht dit is zeker 6 jaar terug geweest.
Mijnn ouders hebben er ervaring mee.
Het werkte niet als beloofd en zijnn bei de niet gestopt door deze methode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik, mijn dochter, haar vriend en de buren.....
helaas niet gelukt!

Toegevoegd na 10 uur:
Nee, maar eerlijk gezegd ook niet achteraan gegaan.
Dus geen idee of het vergoed zou kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allemaal bij dezelfde acupuncturist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, 2 verschillende.
Zelf geen ervaring,maar een collega van mij heeft het voor 2 maanden terug laten doen.
Ze rookte een pakje per dag.
Van de ene op de andere dag gestopt,dmv accupunctuur.
En het gaat goed tot nu toe,nog steeds geen behoefte aan een sigaret.
En de ontwennings verschijnselen,die vielen heel erg mee.
Maar het zal voor iedereen anders zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een vriendin van me heeft hier positieve ervaringen mee.
ze kreeg accupunctuur in haar oorlel.
ze vond dat het verlangen naar een sigaret hierdoor afnam, en is zo van het roken afgeraakt.
of het daadwerkelijk hielp of dat het een placebo-effect was, kan ik niet beoordelen, maar roken deed ze niet meer, en daar ging het om per slot.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ook ik heb dit geprobeerd, niets dus.
Een paar jaar later toen ik rustig was en alles op de rail had ben ik het opnieuw gaan proberen. Dat is nu 7 jaar geleden. Elke dag heb ik nu nog steeds even zin in een sigaret maar ik weet dat dit met een minuut over is. Je moet er zelf helemaal achter staan anders lukt het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er geen eigen ervaring mee. Maar een student (hevige en zware roker die de zware shaggies haast opvrat..) was verbijsterd, toen hij na zo'n behandeling (eigen kosten) Circa 2000 ) inderdaad meteen zijn rookbehoefte kwijt bleek te zijn.
Hij bleef wel problemen met zijn handen houden ( ongedurig) en kwam zo'n 10 kilo aan, maar heeft in elk geval de jaren dat ik hem nog meemaakte op school, niet meer gerookt.
Maar als ik de ervaringen hier lees, begrijp ik dat het vaker niet dan wel lukt en dat het ook niet zonder risico is.