Hoe kan ik dit uitleggen?

Ik moet aan iemand in jip en janneke taal uitlegen wat viscerale therapie is, zonder teveel in te gaan dat het veel te maken heeft met psychologische problemen.

Toegevoegd na 46 minuten:
Het liefste in 1 of 2 zinnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Visceraal Therapie is een therapievorm, waarbij men met zachte manuele handgrepen bindweefselstructuren (bv. vliezen of bandjes),die verkleefd of te gespannen zijn en daardoor klachten elders in het lichaam en/of zelfs geestelijke spanningen (bv depressie, angsten, burn-out) veroorzaken, losmaakt en effectief kan behandelen.
En dan dat stukje wat tussen haakjes staat weglaten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus simpelweg vertellen dat als er verklevingen zijn in het bindweefsel, je daar ongewild vervelende klachten van kunt krijgen.

Toegevoegd na 1 uur:
We gaan naar een soort dokter, die wat oefeningen met je doet en wat gaat masseren/wrijven omdat er iets binnenin jou niet goed groeit en daar moet wat aan gedaan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het eenvoudig uitleggen vandeze therapie kan deze site
http://www.visceraaltherapie.com/?page_id=5
het is erg duidelijk geschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bandjes - een soort elastieken -
waarmee je organen zijn opgehangen aan je botten die kunnen vast gaan zitten of met elkaar in de knoop raken.
Daardoor kunnen die organen ook vast gaan zitten en dat voelt niet fijn. De viscerale therapeut kan voelen waar het fout zit en kan met zijn handen die bandjes weer goed "kneden".