Is het schadelijk voor je gezondheid om een schrikdraad vast te houden?

brengt het organen in de war? Je hele lichaam maakt immers een shock door. Ik kan me voorstellen dat dit nog goed te verdragen is, maar hoe kom je er vanaf als je het bijvoorbeeld een half uur zou vasthouden en het dan zou loslaten?

Toegevoegd na 15 uur:
Voor alle duidelijkheid, ik ben het natuurlijk niet van plan! Was benieuwt wat voor gevolgen dat zou hebben voor je lichaam ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Er is geen hond, laat staan een mens (de hond is er te slim voor) die dat gaat doen.
De voortdurende heftige verkramping van de spieren geven een verzuring en kan zelfs na langdurig geshockt te zijn , rupturen veroorzaken.
Dat de stroom klein is is onzin. De stroomstoot is erg kort en dat is maar goed ook.
Gelukkig gaat de stroom niet door het hart en is de energie van een tiental Joules te gering om een hartstilstand bij een gezonde persoon teweeg te brengen. Voor de synapsen in de hersenen hoeft niet gevreesd te worden , de stroom gaat immers vrijwel nooit door het hoofd.
Een goed contact met de draad en en goed schrikdraadapparaat wat goed geaard is, geeft een onverdraaglijke schok.
Dat houdt niemand een half uur vol.
Een tijd geleden is in een dierentuin een olifant in een schrikdraad verstrikt geraakt, dat liep niet goed af.....
Het is mij niet bekend of dat een andersoortige schrikdraadsysteem was.
dat ligt juridisch moeilijk, het is ten strengste verboden, andere dan gecertificeerde schrikdraadapparaten te gebruiken op plaatsen waar ook mensen kunnen moeten komen.
Een half uur schrikdraad lijkt me een heel dom plan. Probeer als je dat zelf beslist vast wilt stellen eerst maar eens MAXIMAAL een halve minuut (dertig schokken), De spierpijn de volgende dag zal je doen besluiten dat deze raad een goede is.
Doe het wel vrijdagmiddag , anders komt er misschien wel een ziekmelding achterweg, Niet veel werkgevers zullen gecharmeerd zijn van werknemers die zich arbeidongeschikt schrokken of andere SM acties ondernemen die hun het werk de dagen daarop beletten......
BIND NOOIT EEN HAND AAN SCHRIKDRAAD, dat is ronduit misdadige marteling en zwaar strafbaar.
Knip als je een dergelijke situatie aantreft DIRECT de draden aan BEIDE kanten door met een geisoleerde draadkniptang met een isolatie-kruipweg van minimaal een centimeter.
Ga NIET op zoek naar het apparaat, dat duurt veel te lang.
Deze staat ook vaak aan de andere kant van de sloot (tegen diefstal en) is vaak goed gecamoufleerd, omdat ze kostbaar zijn is het roofgoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van schrikdraad krijg je slechts lichte schokken. Dit is niet schadelijk voor de gezondheid. Ook niet, als je zou besluiten, om de draad een half uur vast te houden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Bij schrikdraad is er sprake van een hoge spanning ('voltage', al is die term eigenlijk niet juist) maar een lage stroomsterkte.
Het is dan ook niet te vergelijken met een elektroshock via het lichtnet.
Een goeie uitleg zie je bij een eerdere vraag, zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in ieder geval niet gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
af en toe een schokje kan geen kwaad
wel als je hem een langere tijd vasthoudt
staat in de handleiding van het schrikapparaat die bij ons om de weilanden heen staat