Ja, muggen die steken je en nemen bloed van jou mee. Als ze iemand anders steken kunnen ze een klein beetje van jouw bloed in hun morsen. Dus ze kunnen ziektes overbrengen dmv bloed, de kans is alleen niet zo groot omdat de hoeveelheid zieke bloed die hij kan morsen niet zo groot is en jij tijd genoeg hebt om antistoffen te maken. Maar het kan dus wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps: Het ligt natuurlijk ook aan de ziekte die hij mee zich draagt, ziektes als Malaria gaan te snel om antistoffen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja! Heel erg goed!
Ziektes als Malaria bijvoorbeeld, die worden overgedragen door muggen. Dit heb je ook nog met heel veel andere ziektes, zoek op google maar eens muggen op!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier staat ook waardevolle informatie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/muggen-wel-malaria-overbrengen-aids.35832
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op deze site.
Hier staan malaria, gele koorts, Japanse encefalitis en dengue genoemd als ziekten die door muggen overgebracht kunnen worden.

http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/20/241/Ziektes-overgebracht-door-muggen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dengue koorts en Malaria zijn twee gevaarlijke ziekten overgebracht de mug ...gelukkig nagenoeg niet in West-Europa.
Maar helaas is er een nieuwe soort in onze contreien gesignaleerd: de tijger mug : en die brengt een gans gamma van gevaarlijke ziekten mee....en steekt ook overdag :lees de link maar eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze "gewone" Nederlands huismug zal zelden ziektes overbrengen. Malariamuggen etc. uiteraard wel, maar dat is in andere landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee tenzij er bacterien van een ander inkomt, dan kan er een bestmetelijke huidinfectie komen.