is lange tijd weinig drinken slecht?

als je bijvoorbeeld als kind (in bv Afrika) te weinig vocht binne krijgt voor langere tijd, heeft dat dan effect?

je lichaam wil natuurlijk liever meer vocht maar heeft het na langere tijd ook gevolgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Door gedurende lange tijd te weinig te drinken wordt de urine sterker geconcentreerd. De zouten die het lichaam via de urine moeten verlaten kunnen dan in nieren een blaas gaan kristalliseren met blaas- en nierstenen als gevolg. Dit veroorzaakt dan weer bloederige urine, waardoor bacterien een beter voedingsbodem hebben en urineweginfecties kunnen veroorzaken. Dat kan zeker in landen waar de hygiene niet optimaal is en de gezondheidszorg ver weg ernstige, zo niet dodelijk consequenties hebben....
Langdurig te weinig drinken is dus echt wel ongezond te noemen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat lijkt mij inderdaad heel slecht ja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoeveelheid vocht, die je nodig hebt, verschilt per persoon. Mensen, die goed gewend zijn aan de hitte en minder transpireren kunnen met minder vocht toe, dan iemand, die door de warmte helemaal leeg loopt.

Ook is het voedsel dat je eet van invloed.

Te weinig vocht binnenkrijgen is echter altijd slecht. Je droogt uit en je kan afvalstoffen niet meer goed afvoeren.
AlphaLimaSierra