Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor positieve kortetermijneffecten kan ik verwachten als ik stop met roken?

Langetermijneffecten, het zal wel, maar het is zo moeilijk je te motiveren voor een doel wat zo ver weg ligt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
873

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Na 20 minuten neemt de bloeddruk weer af en de temperatuur van de huid en de handen normaliseert weer.
Na 8 uur zit er geen giftig koolmonoxide meer in je bloed en de rokersadem verdwijnt.
Na 24 uur begint het risico op een hartinfarct te dalen.
Na 2 dagen kunt u al weer beter ruiken en proeven.
Na 3 dagen is de ademhaling en je conditie verbeterd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel meer geld. Betere conditie & meer zuurstof in je longen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik stopte merkte ik al snel dat ik niet meer zo`n ochtendhoesje had en dat mijn stem s morgens meteen wakker was zeg maar.

Je merkt ook vrij snel dat andere geuren veel lekkerder ruiken. en als je ergens komt waar nog wel gerookt wordt merk je heel snel dat het bij hun stinkt.

En je ruikt lekker fris uit je mond.
en het scheelt schoonmaken, vroeger had ik overal shagrestjes op de bank enzo, en vieze asbakken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je stinkt niet meer voor anderen!
Je kleren ruiken lekker fris!
Je kunt van dat geld andere leuke dingen doen!
Elke dag dat je het volhoudt kun je trots zijn op jezelf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vond het herstel van geur verbazingwekkend.
En de stank was weg als ik 's morgens de huiskamer in liep.

En wat ook belangrijk is, er is een positief effect op je portemonee. Die begint direct!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een paar dagen kon ik al moeiteloos over een heuvel fietsen waar ik tot dan toe steeds moest afstappen..
Uithoudingsvermogen dus!!!
Mijn hoofdkussen (sloop) bleef lekker fris ruiken en stonk na een nacht de slaapkamer niet meer uit..
Lekker frisse kleding.
Frisse kamer.
Geen gore asbakken.
Alles smaakte veel lekkerder en voller.
Een veel betere reuk (niet alleen maar fijn, trouwens..)
Geld over in de portemonnee!!!
Meer behoefte aan bewegen.
Waardering, stimulans en complimenten uit de omgeving. (op den duur is men gewend)
Een supertrots gevoel!
Geen voortdurende hoestkriebel.
Een betere stem (voor zangers/ sprekers)

De meeste dingen blijven!
Probeer toegenomen eetlust te bedwingen met : appels, wortels, bleekselderij, paprika, komkommer, bloemkoolroosjes, venkel, radijsjes, peren, aardbeien, kersen, bramen, abrikozen, mandarijntjes, sinaasappels, tomaatjes en dit soort kost, want je wordt helemaal niet blij van het tempo waarin vetrollen zich plotseling kunnen gaan ontwikkelen.
Een paar kilo's zal het gauw opleveren, maar dat heb je zelf (vooral in het begin) in de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding