Wanhoop, kun je nog beter worden als je al 10 jaar lang last hebt van onverklaarbare depressies, angsten enz?

Mijn omgeving zegt dat het nog goed kan komen maar dat zeggen ze om mij gerust te stellen. Ik wil graag eerlijke antwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Ik wil je op de volgende site wijzen. Ik ken iemand, die daar heel veel baat bij heeft gehad.
http://www.brainclinics.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan zeker goed komen, dat zeggen ze echt niet alleen om jou een plezier te doen.
Hoe ? Daar kan ik natuurlijk niet op antwoorden ben geen psycholoog en ken jou en je problemen niet.
Ik begrijp uit voor gaande vragen dat je behandelt word, in ieder geval medicijnen. Ga op zoek, samen met een behandelaar naar een goede therapie voor jou.
Dat kan van alles zijn er zijn veel mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is mogelijk, je omgeving heeft gelijk.
een vriend van me is vanaf z'n 20e af en aan zwaar depressief geweest, nergens vond hij echt baat bij.
na z'n 35e knapte hij enorm op.
hij is nu 50, en het gaat hem heel goed.
Rieneke1
13 jaar geleden
ja dat is nog steeds heel goed mogelijk.
Er is echter wel een groot probleem, je weet zelf niet waarvan, ergens in je leven is het een keer mis gegaan.
Ik weet niet waar je woont, ik zou je graag willen proberen te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het onmogelijke presteren als je er zelf maar voor de volle 100% achter staat.
antwoord is dus ja .
het zal geen makkelijke klus worden maar des te sterker ben je als je dit overwint.
dat geeft een ongelooflijke boost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, zoek hulp bij een therapeut waar het mee klikt (en een therapie die goed voor je is, misschien moet je juist praten, misschien juist helemaal niet, er is veel mogelijk op dit gebied).
Het kost bergen energie, maar al doende zul je ineens merken dat je tegelijkertijd ook steeds meer fut krijgt - want je ellendig voelen vreet energie.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dat kan dat ligt eraan wat je verwacht.
Een depressie is bij sommige mensen een gevolg van emotionele gebeurtenissen. Bij sommige mensen komt er ook een medische component bij, tekort aan een stofje of zo.
Ik was zelf in de vaste overtuiging dat een depressie met therapie, dus zonder medicijnen opgelost kon worden. Dat is dus bij sommigen zo, maar als je depressie een medische oorzaak heeft, dan kan het niet zonder de goede medicijnen. Dat is dus een verwachting die niet uit kan komen.

Ik heb heel veel verschillende therapieën geprobeerd en niks hielp structureel. Iedere keer kwamen de klachten na een tijdje weer terug. (ik ben 15 jaar af en aan depressief geweest). Hoewel medicijnen zeker nadelen hebben, wegen de voordelen hier ruimschoots tegen op en ik heb er dan ook geen spijt van dat ik gekozen heb voor antidepressiva. Ik slik ze al een jaar of 3 en ben nagenoeg klachtenvrij. Mijn leven is totaal anders.
Ik weet niet of je medicijnen slikt en of deze werken, maar anders zou ik je aanraden om toch samen met je huisarts de goede medicijnen te zoeken. Zeker als je al jaren met klachten rondloopt en therapieën geprobeerd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stuur je even een pb-tje
VOORAL niet opgeven!!!! ik weet ook zeker dat het goed komt, op wat voor manier dan ook. echt waar.
er zijn zoveel dingen/manieren die je nog niet kent, blijf dingen uitproberen en het vertrouwen erin houden dat jij ook iets zult vinden waar je vrede mee hebt!

mensen zeggen heel snel, ik heb alles al geprobeerd, maar definitie van alles is heeeel erg veel hoor!!!

heb je al mensen benaderd die daarvoor geleerd hebben, zoals psychiaters, mental coaches ed
praten helpt zoveel!!! maar je moet wel door blijven zoeken naar iemand wáár je mee kunt praten. het klikt niet met elke persoon, hoe geleerd die ook is.

heb je dit al eens geprobeerd:
-shiatsu massage
-ci qong
-meditatie
-fanatiek sporten/lopen (krijg je positieve stofjes van!!)
-zwemmen in zee
-kleine stapjes proberen in de dingen waar je angst voor hebt
of juist accepteren dat je die dingen niet leuk vind en het achter je laten...
-boeken lezen over zelfde problemen
-googleen naar die situaties...

blijf vooral communiceren en voel je niet schuldig, je bent niet alleen en je gaat er echt wel achter komen achter wat je maar wilt.
je bent al goed op weg!!!