als je bevallen bent, is het dan idd goed om de placenta aan de hond te geven zodat hij het kind beter accepteert?

dat heb ik ergens gehoord namelijk en aangezien in zwanger ben en een hond heb vroeg ik me af of het zo was. wil natuurlijk zo veilig mogelijk hebben tussen baby en hond!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Antwoorden (6)

Dat is een Fabeltje.
kijk even in de bron voor tips en fabeltjes over honden en kinderen.
het volgende staat er over de placenta :

Laat je hond de placenta opeten die loskomt bij de geboorte
Niet alleen is dit ontzettend goor, wie denkt er in hemelsnaam aan om tijdens of na de geboorte wanneer een kind ter wereld komt om de hond een placenta te voeren! Je hebt op dat moment wel iets beters te doen neem ik aan
13 jaar geleden
De placenta aan de hond geven vind ik geen frisse oplossing.

Wat je kan doen, om de hond te laten wennen aan de baby, is om samen met de hond kennis te maken met de baby. Gewoon even laten snuffelen.

Kan me voorstellen dat je de eerste week, gezien alle drukte, de hond misschien bij je ouders of zo laat logeren. Laat de hond dan alvast wennen aan de geur van de baby, door een rompertje van de baby in zijn mand te leggen. Op het moment dat de hond dan weer thuiskomt is de geur dan al vertrouwd.

Voor dieren geldt trouwens altijd: nooit zonder toezicht bij de baby laten! veiligheid gaat voor alles.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Regelrechte onzin.
Indien er nu al gerede twijfel bestaat, is het de hoogste tijd om de hond aan een ander liefdevol nieuw baasje toe te vertrouwen. Indien u een andere mening bent toegedaan, laat dan nooit beiden zonder toezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan je hond net zo goed een paar kaasvlinders geven.
hoe moet de hond verband zien tussen de placenta en de kleine?
er mankeert niets aan de neus of oren van de hond, en hij zal snel genoeg horen en ruiken dat er een nieuwe aanwinst is.
blijf hem gewoon de normale portie aandacht geven, en laat hem niet alleen met de kleine, dan komt het vast wel goed!
Rieneke1
13 jaar geleden
Hier vind je een artikel met adviezen hoe je er voor kan zorgen dat je kind en de hond goed met elkaar om gaan.

Die variëren van "zet de kinderwagen alvast in huis" en "wen hem eraan dat hij niet meer boven mag slapen", tot "laat hem de placenta eten" en "doe hem het huis uit".

Er zijn dus genoeg andere manieren dan het laten eten van de placenta.
Maar het allerbelangrijkst is om de hond, tijdens de kraamperiode voldoende aandacht te geven.

http://www.ouders.nl/mopv2003-kindhond.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geloof je toch zelf niet,dat zo iets de verstandhouding tussen mens(je) en huisdier zal verbeteren.
Beter is het de hond een broodje aap te voeren!