is er een grens?

je ziet dat bij sportwedstrijden als hardlopen, zwemmen, schaatsen enz. alsmaar tijden verbeterd en records verbroken worden. zal er ooit een punt zijn waar het menselijk vermogen bereikt is en het gewoon niet sneller kàn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De marges zullen steeds kleiner worden,maar ik denk, dat er de komende 50 jaar steeds records verbeterd zullen worden. Uiteindelijk zal er een eind aan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijdje geleden een soortgelijke vraag gesteld.
Misschien heb je wat aan de antwoorden.

http://www.goeievraag.nl/vraag/mens-prestatiegrens-bereiken.45393
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er zal nooit een grens zijn. Grenzen zijn er om verlegd te worden en dat zal ook daadwerkelijk gebeuren. Er zal altijd wel iets wezen in de sport (en ook daarbuiten) dat de sportman/vrouw ten goede komt om zijn grenzen te verleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar op een gegeven moment word iets toch gewoon onmogelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zullen de verbeteringen langer op zich laten wachten en zullen de grenzen met duizendste van een seconde verbeterd worden, maar men zal ten aller tijden de grenzen verleggen en verbeteren.
Hoe vaak zie je ook nu records staan, waarvan je denkt dat het onmogelijk is om ze ooit nog te verslaan? En toch gebeurd het iedere keer weer.
itsme
13 jaar geleden
hoe snel de mens ook zal kunnen hardlopen of fietsen, het kan nooit sneller dan de lichtsnelheid zijn. Daar heb je een keiharde grens te pakken.