Waarom zeggen mensen geld maakt niet gelukkig?

Ik denk dat iedereen wel blij is al ie zomaar 1000€ krijgt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

IK zeg het altijd maar zo : Het is geen geld maakt ongelukkig.... zo is het tegenwoordig denk ik wel...

maar ze zeggen dat omdat sommige mensen met heel veel geld nog niet gelukkig zijn, of omdat ze dat automatisch zijn omdat ze rijk zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Blij, natuurlijk, maar geluk is iets heel anders en - helaas- niet voor geld te koop. Geld kan je leven wel een stuk makkelijker maken (géén geld kan uitstekend behoorlijk óngelukkig maken, vooral als je materialistisch bent aangelegd), maar dingen waar het echt om gaat - gezondheid, liefde, vertrouwen, geborgenheid- zijn voor geld niet te koop, (vaak zelfs integendeel) en geluk zit vaak in kleine dingen, niet in grote huizen en dure auto's.

Geld kan iemand die ongelukkig is door armoe tijdelijk uit die dip halen, maar op een bepaald moment buigt die curve weer om (geld hebben went heel snel), en dan is de oppervlakkigheid van alles wat met geld te koop is snel niet meer voldoende om nog echt bevrediging uit te halen.

Dus hoewel geen geld wel ongelukkig kan maken en geld veel problemen kan oplossen, maakt het uiteindelijk nooit gelukkig. Ook relatief, voor onze begrippen, arme mensen kunnen bijzonder gelukkig zijn, zolang aan de primaire levensvoorwaarden (eten, drinken, onderdak) maar is voldaan. Al het andere bezit is bijzaak; daarna komen de onstoffelijke dingen die ook met geld niet te koop zijn, maar waar je zelf aan moet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het maar net. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben erg matrealisties :D
Maar gezondheid kan je wel kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Mitch. Je kunt gezondheidszórg kopen, (al is die in Nederland voor iedereen toegankelijk), maar een aangeboren handicap of verworven chronische ziekte, zelfs een psychische aandoening van welke aard dan ook, koop je niet 'weg', op geen enkele manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handicap : protese
Gronische ziekte : veel medicijnen uitproberen (bij mij ook gelukt)
Psychis...... : beste psygoloog, ontspannen in china.
Voor alles is een oplossing, mijn spreekwoord ; zie de wereld niet door het oog van een naald, dat betekent zoek verder naar een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrik van je oppervlakkigheid, en hoop dat je zelf niet met dergelijke problemen te maken krijgt.
Prothese en veel medicijnen; ja hoor, daar gaan al je klachten als sneeuw voor de zon van verdwijnen.....zucht.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poeh, Mitch... Dat gaat hem op de lange duur echt niet worden hoor. Als je denkt dat alles maakbaar is, heeft het leven nog veel rare lessen voor je in petto. Maar dat moet je toch zelf ondervinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus Mitch, jij kan net zoveel patat eten, mac donalds, en bier drinken (of whiskey). En jij koopt het pilletje om je weer beter te maken? Dus al het leed over ziekten in de wereld kan met geld worden genezen???
En Aids? Terminale kanker? Kinderen krijgen als de baarmoeder is verwijderd of bij onvruchtbaarheid? Blinden kunnen weer gaan zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@conqie het is niet mn bedoeling mensen pijn te doen, wat i wil zeggen is dat voor alles een oplossing is.
Maar met geld kan er onderzoek gedaan worden naar die erge vormen vsn kanker en zo kan er een manier gevonden worden het te voorkomen en misschien wel genezen @die ene met die lange naam wie had het over veel patat en ongezond eten?
Tegen aid was er volgensmij al een middel, maar wat ik al zei met geld kunnen we ondrzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droom lekker verder, knul. Na je puberteit ergens, hoop ik, komt het echte leven wel een keer binnen kakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit waren we allemaal zo vol vertrouwen in de rechtvaardigheid en maakbaarheid van het leven. Ik kan het me alleen bijna niet meer herinneren.
Mitch, geniet er van zo lang het kan. Maar sta niet raar te kijken als het opeens heel anders blijkt te zijn.
mensen die veel geld hebben,zeggen het omdat ze barsten van de vrienden die achteraf geen vrienden zijn die er alleen op het geld uit zijn eenmaal door de poen heen zijn ze spoorloos
en zeker zullen mensen blij zijn als ze ineens 1000€ krijgen het brengt even veel geluk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is iedereen blij met 1000 euro, maar er is een groot verschil tussen ergens blij mee zijn en gelukkig zijn.
Echt veel geld hebben betekend ook meer zorgen en meer verantwoordelijkheden.
Geluk zit hem ook niet in de spullen die je bezit of de hoeveelheid geld die je hebt.
Geluk zit in jezelf, in wie je bent en wat je doet.
Het is ook bewezen dat mensen die in sloppenwijken wonen niet per definitie ongelukkiger zijn dan jij en ik.
Terwijl mensen met erg veel geld vaak geen wensen of dromen meer hebben om waar te maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet nog een maand wachten op mijn 3d tv, als ik nou wat meer geld had zorgde ik ervoor dat mijn vader een grote bus zal huren en de tv ophaalde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan denk je dat je gelukkig bent ????
Ik hoop dat je nog heel, heel jong bent, anders zie ik het somber voor je in......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dan wel gelukkig hoor!
Dan kan ik eindelijk avatar in 3d spelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk voor jou, zo'n 3D tv maar persoonlijk zou ik er niet gelukkiger van worden.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn voor jou Mitch! maar ik hoop voor je dat er een dag komt dat je inziet dat er meer in het leven is dan een 3D tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ik nu al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig dan maar ;-)
Het is maar hoe je het bekijkt !
Ervaren van geluk zal niet primair bepaald worden door geld, maar meer door jezelf en in contacten met je omgeving gezocht moeten worden, maar....

geld maakt in ieder geval minder ongelukkig -want een hoop zaken in het leven worden makkelijker- en dat is uiteindelijk ook een vorm van geluk !

Anderzijds kan het hebben van géén geld behoorlijk wat stress, spanning, zorgen, ongemak en dus een vorm van ongeluk opleveren.

Het krijgen van € 1000 zal voor velen dus best voor een (kortstondig) gelukkig gevoel kunnen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die uitdrukking is er wel maar volgens mij klopt ie de laatste tijd helemaal niet meer.
Natuurlijk is een goede gezondheid belangrijker dan geld Want met geld kun je geen gezond lijf kopen.(Hooguit kun je een gezond lijf met geld gezond houden denk hierbij aan dingen die je zorgverzekeraar niet vergoed en je dus uit eigen portomonee moet betalen.)
EN ik vind ook dat die uitdrukking alle mensen over 1 kam scheert.Neem nou iemand die terminaal is en die nog maar een paar dagen of weken te gaan heeft en dus eigenlijk niks meer kan, die zal echt niet gelukkig worden als ie 1000 euro krijgt.Al was het een miljoen.
Maar als je bijvoorbeeld iemand hebt die acuut die 1000 euro nodig heeft voor medicijnen ofwat ook en diegene krijgt het en daarmee word zijn of haar leven gered. Nou reken erop dat diegene de rest van zijn leven gelukkig en dankbaar zal zijn dat ie die 1000 euro kreeg.
En ik denk dan ook dat de mensen bij het bedenken van die spreuk voornamelijk naar de negatieve kant van het geld hebben gekeken. En te weinig na hebben gedacht over de positieve kant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik zal wel blij zijn... voor een kwartiertje. Want daarna is het gevoel alweer over.

Dat is het nu net. Geld is alleen maar vluchtig geluk. Want je koopt iets, je bent blij/trots. Je laat het zien aan andere en je bent alweer blij/trots. Maar dan ik het alweer gewoon en is die blijdschap er niet meer. Het geluksmoment is dan alweer voorbij.

...Totdat je weer wat nieuws koopt.

Maar het zal je geen blijvend geluk geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kwartiertje blij als je 1000€ krijgt?
Zo jij bent vroeger verwend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dus kennelijk veel geld kado gekregen. Maar heb jij nu nog steeds diezelfde blijdschap als wat je had in de eerste minuut?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
War heb jij het over?
geld maakt wel degelyk gelukkig geld houdt de wereld draaiend zonder geld is er geen eten zonder eten ga je dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
€ 1000,00 is altijd welkom en kan je voor die dag misschien het gevoel van geluk geven, maar je hebt het zo weer uitgegeven als je een normaal inkomen hebt om van te leven. Als je er iets leuks van kan kopen geniet je wel langer als je ernaar kan kijken.

Waarom geld niet gelukkig maakt?? Kijk maar eens naar die directeuren en managers die een dikke bonus bovenop hun riante salaris willen hebben, zij hebben al een inkomen waar ze alles van kunnen doen dus willen ze alleen maar showen met hun bankrekening er blijft niets over om van te dromen, ergo zij voelen zich dus zeer ongelukkig want zij moeten die bonus hebben Joost mag weten voor wat. Anders hadden zij wel aan de medemens gedacht die dit allemaal moet ophoesten in hogere kosten en prijzen voor de producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld maakt niet gelukkig, maar je kan beter ongelukkig zijn in een Vette Mercedes dan op een oude fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede gezondheid is belangrijker dan al dat geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn veel belangrijkere dingen in het leven dan geld. Je gezondheid bijvoorbeeld. Maar geld kan je opzich wel gelukkig maken. Toch zijn er belangrijkere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen hebben eigenlijk geen geld nodig om gelukkig te zijn. Ze kunnen zonder en er zijn andere dingen in het leven die men wel gelukkig maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn twee kampen samen te stellen uit de mensen die dit zeggen:
- mensen die ziek zijn /weten wat het is
- mensen die geen geld hebben, maar het wel graag willen verzachten.

Als je ziek bent of je kent iemand die erg ziek is en de benodigde beperkingen en / of slecht vooruitzicht heeft, is het hebben van geld slechts relatief. Maar ook die mensen zullen - als ze niet voor gezondheid kunnen kiezen - het hebben van (heel) veel geld verkiezen voor een beetje geld. Reden waarom, het maakt het (zware) leven wat makkelijker.

Mensen die geen geld (genoeg) hebben en die het zeggen, zeggen het meer om het te verzachten. Ze willen wel (veel) meer geld, maar proberen het te camoufleren om aan te geven dat hun leven voor hun erg compleet is. Anderen uiten het "gemis" (laten we eerlijk zijn, het is hoe dan ook relatief), door te pronken met de meest "flashy" (smart)telefoons. door een auto te rijden die eigenlijk kwa onkosten/ vaste lasten aan de te hoge kant zit en of door abnormaal veel dure sieraden en goedzichtbare / herkenbare merken te dragen. Deze mensen doen het niet zozeer omdat ze het mooi vinden of het goed kunnen gebruiken, maar ze willen het idee geven dat ze hoger op de "maatschappelijke ladder" staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou..
Kijk maar op dezze website : http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/28986738/

En? heb je je antwoordt op je vraag?

Gr,Mara
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen wordt gelukkig van geld krijgen, dat klopt, maar zodra je ALLEEN maar dat geld hebt, wordt je er niet gelukkig van... en in die zin maakt geld echt niet gelukkig.

Niet als eerste en enigste. Wel als aanvulling.
En voor de meeste mensen maakt geld per defenitie wel degelijk gelukkig, omdat er tegenwoordig zoveel afhangt van geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen met veel geld hebben zorgen.
En mensen zonder geld heben zorgen
Zorgen heb je altijd al bezit je 10000 eu
Maar wie is er gelukige
??????? .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld maakt niet direct gelukkig maar is wel comfortabel. Geld stelt je wel in staat om dingen te doen waar je gelukkig van kan worden. Bijv. ik hou erg van reizen en dat maakt mij gelukkig en reizen is best duur. Geld kan in sommige gevallen dus wel een hulpmiddel zijn om gelukkig te worden maar GELUK KOMT ALTIJD UIT JEZELF. Als je het niet in je hebt of een negatieve instelling hebt, is er geen euri die jou gelukkig maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geluk lacht je eventjes toe als je 1000 euro krijgt. Geluk is een momentopname, en natuurlijk ben je even heel blij als je een hoop geld wint of krijgt.

Maar het mooiste zijn toch de dingen waar je zelf je best voor hebt moeten doen, die maken je gelukkig omdat je weet dat je jezelf er voor ingespannen hebt.

Geld maakt jou op de lange duur geen tevredener, gelukkiger, zelfvoldaner mens. Dat kunnen alleen je eigen prestaties en je eigen houding.

En dan is er in het leven ook nog een hoop rottigheid die je zomaar zonder er om te vragen over je uitgestort krijgt, en waar geen geld tegenop gewassen is. Er bestaat echt verdriet wat met geen tientallen miljoenen te verzachten is. Ziekte, dood, onrecht, die dingen gebeuren.