keizersnee

kan je in nederland 'gewoon' kiezen voor een keizersnee ? Ik bedoel aan het begin van je zwangerschap er al voor kiezen uit angst voor een natuurlijke bevalling ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
Je kan vaak wel kiezen voor iets tegen de pijn bij een natuurlijke bevalling, bespreek dit van tevoren goed met je verloskundige of gynacoloog. in mijn ziekenhuis waren ze heel makkelijk en ik kreeg een soort van morfine. kijk even of ze in jou ziekenhuis dat ook doen. dat scheelt echt heel veel. een keizersnee is een zware operatie en dat doen ze niet zomaar,

Antwoorden (4)

Nee. in principe niet. Het zal moeten op aanraden van je gynaecoloog. Dus als je die weet te overtuigen dan wellicht. Maar een keizersnede is GEEN risicoloze behandeling, en onnodig medisch ingrijpen wordt in Nederland zoveel mogelijk vermeden.

http://www.kennislink.nl/publicaties/kiezen-voor-de-keizersnede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de keizersnee is een noodingreep, dit moet je ook niet willen. Het is een zeer zware buikoperatie waar je lang van moet herstellen en wat het genieten van het pasgeboren kindje ook een stuk lastiger maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan je niet. Meteen komt in mij op, waarom zou je dat willen? Ik heb 2 x een spoed keizersnee gehad en ik kan je zeggen dat het geen pretje is. Er zijn zenuwen geraakt waardoor het gevoel in mijn onderbuik en rechterbeen is veranderd (alsof het slaapt) Daarnaast krijg je een misvormde buik. Weet je wel dat een keizersnee een volledig buikoperatie is, die door 7 lagen gaat? Met dit in je achterhoofd is het beter natuurlijk te bevallen en de keizersnee maar over te laten aan spoedjes

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. in de eerste dagen na de geboorte kan je niets doen voor je kindje want je ligt bij te komen van een zware operatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,gelukkig niet.Onze oudste is geboren met een keizersnede omdat de harttonen drastisch naar beneden gingen.Ik kreeg na de operatie erg veel naweeen en operatiekoorts.Bovendien zie je het kindje niet geboren worden.Het is geen pretje.Ik heb daarna ook op een(normale)manier een kindje gekregen en daarna nog een tweeling met een normale bevalling.Ik zou zeker niet vrijwillig voor een keizersnede kiezen als dat al mogelijk was.